Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Marre B
MEDLEM

Fel moms i kundfaktura

Hej!

Nu när det är dags för momsen så upptäcker Visma att det är fel moms i två kundfakturor. Kontrollerar artikeln och det är 25 % moms som det ska vara. Tänker då att kreditera dessa fakturor och skriva nya, men när jag försöker göra det så kopierar den inte den gamla fakturan utan krediterar som det borde ha varit(med korrekt moms). Vad ska jag göra?

3 SVAR 3
Agnes Ohrling
COMMUNITY MANAGER

Hej @Marre B ,

 

Tack för att du skriver in! 

 

Detta låter märkligt! I den här situationen skulle jag rekommendera dig att ringa in till oss på supporten så att vi kan koppla upp och kika i ditt program. Det låter som att det är något som har hänt med momsen på ursprungsfakturorna, men det blir enklare att avgöra vad som felar om vi kan kika i ditt program tillsammans med dig. Vår telefonsupport är stängd för dagen men vi öppnar igen klockan 08.00 imorgon. Varmt välkommen att ringa då!

 

Jag hoppas detta hjälpte i din fråga. Du får gärna återkoppla här i forumet och dela lösningen. Kanske kan det hjälpa någon i en liknande situation i framtiden 🙂 

 

Önskar dig en fortsatt fin vecka! 

 

/Agnes 

 

 

Hittar du ett inlägg som du gillar eller som har hjälpt dig? Ge det en like eller markera det som en 'Godkänd lösning' för att sprida vidare kunskapen till andra användare här i forumet 🙂

Hej!

Jag kontaktade supporten. Fick då rådet att manuellt bokföra verifikation omvänt så att de tar ut varandra och sedan manuellt bokföra verifikation med korrekta belopp(moms m.m). Resultatet blev att momsrapporten fungerade som den ska.

Hej!

 

Vad skönt att höra att allt löste sig och att du fick den hjälp du behövde. Tack för att du delade med dig av svaret så det kan hjälpa andra i forumet. 

Ha en fin helg!

 

Josefine