Jag skulle vilja se de förklarande filmerna om bokföring och momsrapporter på engelska eller med undertexter. Än så länge har jag inte hittat några. Erbjuder du det?
Löst! Gå till lösning.
Hejsan!
Tack för att du ställer din fråga i forumet.
Du har helt rätt i att vi just nu inte erbjuder några filmer på engelska. Detta är dock något vi har tänkt på och vill gärna se till att fixa. Är det några specifika filmer som du önskar får du gärna skicka exakt vilka du menar. Annars ska jag se till att vi ser över vårt utbud för eEkonomi och om vi kan uppdatera det inom en snar framtid!
Ha en fin eftermiddag!
/Ebba
Hej! Jag är nybörjare inom redovisning och det är därför jag köpte Visma Ekonomics Smart. Jag skulle vilja ha en introduktion till programmet, redovisning och felsökning på engelska. Vissa organisationer erbjuder även undertexter för YouTube-videor, som sedan kan översättas. Du behöver inte skapa nya videor för detta.
Hej igen!
Tack för att du förtydligar. Vi har idag undertexter på svenska på de flesta av våra supportfilmer, jag ska se till att ordna att vi även uppdaterar så att du kan välja engelsk textning på eEkonomis supportfilmer. Vi har idag en film med engelsk undertext, men fler kommer inom kort! Jag tar även dina önskemål vidare och hoppas att vi kan släppa lite mer material framåt.
Ett annat tips jag kan ge dig är att använda den skrivna hjälpen på engelska. Om du ställer in att du vill att ditt program ska vara på engelska så kommer den skrivna hjälpen automatiskt att ändras till engelska. Du hittar hjälpen vid frågetecknet högst upp i ditt program. Där finns bland annat jättebra skriven kom igång hjälp.
Du kan även använda vår AI-assistent i ditt program. Här kan du chatta och ställa de frågor du behöver. Chatten svarar dig på engelska.
AI-assistenten hittar du i högermenyn i Visma eEkonomi enligt bild* nedan.
Skulle du vilja ha ytterligare hjälp och mer personlig hjälp går det även fint att boka en specialist hos oss som pratar engelska. Då kan ni gå igenom de delar du är intresserad av i programmet. Bokning sker via vår hemsida.
Hör gärna av dig om du har fler funderingar. Annars önskar jag dig stort lycka till!
/Ebba
*bild och plats korrigerad av moderator 240626
Tack för feedbacken. Det låter bra. Ja, jag ställer in programmet på engelska, men konton och förklaringsfönster som öppnas är på svenska.
Finns det en avgift för konsultation med en specialist?
Den skrivna hjälpen (som du når via frågetecknet) är på engelska, samt AI-assistenten kan svara dig på engelska - så min rekommendation är att verkligen testa dessa så mycket du kan. "Guida mig" är på svenska men informationsrutorna när du klickar på (i) i olika delar i ditt program ska även de vara på engelska. Konton är dock tyvärr på svenska som du nämner och det har vi ingen inställning för.
Om du bokar en specialisttid med oss är det en avgift, mer info om tider och priser finns i länken i mitt tidigare svar. Vill du först bolla med oss angående dina funderingar är du varmt välkommen att ringa till vår support, som mer än gärna hjälper dig. De kan även boka in dig hos en specialist om det behövs.
Jag önskar dig en trevlig helg!
/Ebba
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.