Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

eldkastaren
MEDLEM

Lägga till en missade skatteinbetalningar

Hej!

Jag upptäckte vid avstämning av mitt skattekonto 1630 att jag hade glömt att bokföra två st inbetalningar av preliminärskatt från mitt företagskonto till skattekontot (detta var innan jag hade bankkoppling). Hur rättar jag lättast till detta? Jag tänkte göra  ny manuell verifikation i konto 1930 men då kom meddelandet "Kontot är låst för manuell bokföring" och då blev jag osäker. Hoppas någon kan hjälpa mig! 

Vänliga hälsningar,

Amanda

3 SVAR 3
Joachim E
MODERATOR

Hej

Rekommenderar att du ringer in till vår telefonsupport när du har en stund över. De kan hjälpa dig med detta.

0470 - 70 62 00

Ja jag får väl göra det, det var bara att jag verkligen ville lösa detta idag och kom på det precis efter att supporten stängde 15.30. Men om någon nu kan förbarma sig, här är mitt förslag: Är det fel att låsa upp 1930 för manuell verifikation (såg att man kan göra det i inställningar), lägga till en verifikation där 5000 kr dras från 1930 till 1630, sen gå in på skattekontot och lägga till en ny skattehändelse med insättning av 5000 och sedan matcha dessa två händelser mot varandra? (Och sen likadant igen för den andra transaktionen) . Tack och förlåt! 🙂 

Hej

 

Låter som en god och praktisk lösning. HUvudsaken är ju att bokföringen blir rätt.

 

Vänliga hälsningar

RoffaK