Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
AB Nybörjare
NY MEDLEM

Re: Mina intäkter hamnar på ett momskonto - eEkonomi

Med funktionen för att skapa Reskontrafaktura kan du registrera kund- och leverantörsfakturor skapade utanför Visma eEkonomi Smartvia en manuell verifikation. När verifikationen bokförs visas fakturorna som obetalda i listorna för Kundfakturor och Leverantörsfakturor. Observera att en faktura som skapats med funktionen för reskontrabokning inte har artikelrader.Tack för tipset
Det där med notfiering har jag missat helt, ska kolla när jag skapar en faktura senare idag. Men till dess,  har kollat Företagsinställningar- Bokföring.

Undrar om jag kryssat för alla nödvändiga rutor , t ex Använd reskontrabokning av fakturor. Enligt texten som följer "När du markerar den här rutan blir funktionen för att använda reskontrabokning av fakturor tillgänglig. Funktionen gör det möjligt att registrera kund- och leverantörsfakturor genom att använda en manuell verifikation."

Med funktionen för att skapa Reskontrafaktura kan du registrera kund- och leverantörsfakturor skapade utanför Visma eEkonomi Smartvia en manuell verifikation. När verifikationen bokförs visas fakturorna som obetalda i listorna för Kundfakturor och Leverantörsfakturor. Observera att en faktura som skapats med funktionen för reskontrabokning inte har artikelrader.
Vad betyder den sista meningen rent konkret. Använder ju artikel nummer, Vågar inte testa, vet du något om detta.? Jag har inte kryssat ii denna ruta
Mvh

SO

LW -60
UTFORSKARE

Jag har läst den här texten, men känner mig inte bekväm med att försöka lista ut vad egentligen som avses. Eller rättare: jag förstår inte riktigt vad de menar med den där funktionen och hur man tänker sig att man ska använda den.

Med vänlig hälsning Lena
AB Nybörjare
NY MEDLEM

Nu fungerar det!  Nu då jag gör det på ditt sätt och som du beskrev tidigare, dvs manuellt via 
Försäljning -> Kundfakturor -> Obetalda fakturor
 Klickar på fakturans nummer och går sedan till Åtgärder nere till höger och väljer där Registrera betalning. 

Tusen tack, skulle aldrig ha fixat detta utan dina råd!
Hoppas Visma så småningom kan komma på någon smartare lösning som även gäller icke-momsskyldiga ideella föreningar. 
Med vänlig hälsning
SO
LW -60
UTFORSKARE

Jag är så glad för din skull att det fungerar nu. Jätteskönt! Och jag bli superglad över att du berättar att det fungerar också, så jag vet det. Lycka till med allt!

Med vänlig hälsning Lena