Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Ombokning kursavgift deltagare

Hej!
Jag har precis startat egen verksamhet där jag bl.a. säljer olika kurser. Innan jag kommit igång med affärskontot hos banken har jag redan sålt en del kursplatser och folk fick swisha över det till mitt privata konto. Nu har jag lagt över alla pengar i en klumpsumma på affärskontot och undrar hur jag ska bokföra detta.....funkar det med att skriva en faktura till mig själv som kund som jag sedan bokför så att man vet vart pengarna kommer ifrån eller hur gör jag??
4 SVAR 4
sivlai
MEDLEM

Är detta ett AB eller enskild firma du har? För är det enskild firma så kan du boka insättningarna som eget uttag, konto 2013.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Enskild firma är det. Men detta är ju inget uttag utan deltagarnas kursavgifter som jag vill boka på affärskontot. Känner mig förvirrad....

I och med att du först fick pengarna privat så blir det omsättning kredit typ 3041 och sedan debet 2013 om du nu har enskild firma. 
Sedan så kan du föra över pengarna till firman och då debitera bankkonto typ 1930 och kreditera 2013.
Jonima
MEDLEM

Du måste ju haft ett underlag för Deras betalning? Kvitto ? dessa bör du hänvisa till