Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Rätta fel i inkomstdeklaration 2

Hej, 

I samband med att jag skulle färdigställa mitt ab:s årsredovisning så hittade jag att jag missat att uppdatera bokföringsvärdena och min ingående moms (2641) inte bokats om till redovisningskontot (2650). Jag har skickat in Ink2 och den visar nu fel eftersom det i tabellen skulder 2.48 står  "-1000" när det istället ska vara "1000" under kortfristiga fordringar. Vet någon hur det lättaste sättet är att rätta detta?

Tack på förhand! 

1 SVAR 1
My Janhall
ANSTÄLLD

Hejsan! 

Eftersom du använder Visma eEkonomis deklaration och årsredovisningsmodul så kan du rätta detta direkt där. För att kunna rätta detta så behöver du låsa upp deklarationen och en eventuell årsredovisning, därefter kan du hämta bokföringsvärden på nytt vilket gör att värdena uppdateras igen. För att låsa upp årsredovisningen går du till Årsredovisning - Inlämning och bockar ur Lås årsredovisning, sedan kan du låsa upp deklarationen under Deklaration - Inlämning och bockar ur Lås deklaration. För att hämta och uppdatera dina bokföringsvärden går du till Bokföringsvärden - Hämta bokföringsvärden

Däremot så kan det vara bra att ta detta en vända med Skatteverket först, kolla hur dem vill att du ska hantera en eventuell rättelse för säkerhetsskull. 🙂 

Ha en fortsatt fin onsdag! 
/My