Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Milton
MEDLEM

fakturautkast

Hej

Jag ska betala för första gången en fakturaleverantör, jag fick hjälp av supporten för att lägga i fakturan i programmet eekonomi under fakturautkast, min fråga är vad ska jag välja  under konto tredje ruta, (ange konto eller sökord),  jag fick en faktura för leveransen av IT produkter, switchar och trådlösa access punkter, jag hittar inte en som passar i IT produkter, min leverantör är en svensk leverantör

 

mvh

 

Milton

6 SVAR 6
AnnicaL
CHAMPION

Om det är produkter du ska sälja vidare bokför du det på konto 4000. Om det i stället ska användas i din verksamhet kan du bokföra dem som förbrukningsinventarier på konto 5410. 

Hej Annica

Tack för svaret, det är produkter som jag ska sälja till en kund i samband med ett it uppdrag 

 

Mvh

Hej igen

sedan kommer frågan om Momskod, vad ska jag välja?

Hej

Konteringen skall se ut på följande sätt om det avser produkter du själv skall använda i din verksamhet. Visar med ett exempel på ett belopp på 5 000 kr och inköpet är gjort från en svensk leverantör.

Det är momskontot som skall ha momskod vid inköp från svenska leverantörer.

Kontantmetoden


 

Faktureringsmetoden



/Joachim
 

Hej Joachim

Tack, det är produkter som jag har köpt och som jag ska sälja till min klient, fakturan som jag ska betala är från min leverantör, jag väljer konto 4000 men nu måste jag välja momskod

mvh

 

Milton

Momskodsfältet ska vara tomt för inköpta varor och tjänster från Sverige. Det är endast vid inköp från utlandet som en momskod kan bli aktuell.