Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

birgit68
UTFORSKARE

om jag upptäckt en diff på 2940 kontot

Suttit och benat med min moms upptäcker ett fel att jag har en diff i 2940 kontot 
för lite inbetalt 
är detta något jag bara kan + på i denna moms och arbetsgivare betalningen eller något som måste göras för sig på egen inbetalning 
känns som det bara går runt nu i mitt huvud  
hoppas ni förstår min invecklade förklaring / tack på förhand 
7 SVAR 7
Fd medlem
Inte tillämpbar

Vad och när konterar du på konto 2940?

Mikael

2940 upplupna lagstadgade sociala kostnader och andra avgifter 
enligt min balansräkning 
LW -60
UTFORSKARE

Man brukar ha semesterlöneskuldens arbetsgivaravgift där, eller på 2941.
Mvh Lena
birgit68
UTFORSKARE

har jag på 2941 beräknade upplupna lagstadgade sociala avgifter på sem löneskulden 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Om du då skriver ut en huvudbok för kontot och börjar med att kontrollera att den ingående skulden stämmer med det belopp som debiteras kontot vid första ombokningen (första deklarationen på nuvarande år ) och därefter jämför beloppen  bokförda i debet respektive kredit så ska du kunna lokalisera när differensen uppstår och därefter justera den när du vet var felet uppstått

Mikael 

japp det var det jag gjorde och upptäckte då differensen 
men undra då om jag nu när jag gör min månads moms om jag kan betala in extra summa på diffen + den med den jag har nu eller måste betala in denna för sig själva 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Om deklarationen är rätt är det bara att betala in det belopp som saknas till skattekontot. Om deklarationen är fel rättar du den bara i rätt period - eller i nästkommande period om beloppet är oväsentligt - och betalar fortfarande in det belopp som saknas

Mikale