Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

ta bort en leverantörsfaktura - eEkonomi

Hej,

Jag har börjat göra en årsavstämning och då säger programmet att jag har obetalda leverantörsfakturor per 2018-12-31. Denna leverantörsfaktura är en bankkostnad som inte ska betalas. Jag har gjort en korrigeringsverifikation på den, men det verkar ligga kvar så att saldot på leverantörsskuldkontot (2440) inte stämmer överens med summan av obetalda leverantörsfakturor.

Ursprunglig verifikation:
2440 kredit
6570 debet

Korrigeringsverifikation:

6570 kredit
2440 debet

Ska jag göra på något annat sätt så att den försvinner? Skulle jag gjort en kreditfaktura istället och vad är skillnaden?

Vänlig hälsning
Lisa
6 SVAR 6
Pacsac
CHAMPION


vilket datum på ändringsverifikation?
Är den första fakturan inlagd under Inköp - Leverantörsfaktura?


Fd medlem
Inte tillämpbar

Datum på korrigeringsverifikationen är 2018-12-10.

Ja den lades in under inköp - leverantörsfaktura. 

då måste den tas bort via Inköp-Leverantörsfaktura, som kreditfaktura sedan kvittas bort ur reskontran

Har ungefär samma problem och har försökt göra en kredit men hittar inget att kvitta mot. Hur gör man då? Beskriv gärna utförligt så att jag förstår;-)

Hej @AWF__ 

Har du en obetald leverantörsfaktura som du gjort en kreditfaktura till så ska dessa kvittas mot varandra. Gå till Inköp - Leverantörsfakturor - Obetalda leverantörsfakturor - klicka på kreditfakturan - Åtgärder - Kvitta.

 

För att så utförligt som möjligt kunna hjälpa dig att hitta fakturan så skulle det vara bra med lite bilder, på sett kanske vi kan se vad det är som gör att du inte kan kvitta debet och kreditfakturan mot varandra. Ta gärna bilder på de båda fakturorna i eEkonomi så kikar vi på det om du inte får till det. 🙂 

/My 

Det hade säkert funkat om jag inte hade gjort korrigeringar. Vi har löst det ändå, tack!