Vi ska from 1 jan 2019 flytta större delen av vår personal till moderbolaget i vår koncern.
Går det att på företagsinställningar bara ändra namn och org nr på företaget och låta personalen ligga kvar? Känns väldigt omständigt att registrera om all personal i ett nytt företag...
Hej hej, ser att detta är en gammal tråd och det har gjorts några nya versioner sedan 201902 :-). Har ni möjligtvis fått en liten lättare hantering vid bolagsbyte inom en koncern, så att alla uppgifter hänger med, så som anställning, sparade semdgr, semskuld m.m. en liten check bock att fylla i bolagsbyte från ett företag till ett annat?
Har arbetat i andra system och det har varit relativt enkelt och inte så tidskrävande att flytta över personer inom koncernen, då allt skall hänga med.
Jag skall lägga över ett gäng from 200901, och har visma lön anställd också, det innebär att all ev frånvaro i bolag 1 som ligger i augusti måste jag manuellt hantera i bolag 2 i september.
har ni kanske en Checklista eller instruktion så att jag får med allt och i rätt ordning?
tack på förhand
Mvh Helena
Hej Helena,
En checklista för hur du kan flytta anställda mellan företag i Visma Lön 600 bjuder vi gärna på och hoppas den kan vara ett stöd för dig. Säkerhetskopiera noga innan du drar igång projektet och krydda med lite tålmodighet så fixar du det.
I checklistan finns även instruktioner för hur du gör för de anställda som använder t ex Lön Anställd.
/Tinna
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.