Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Christel9
UTFORSKARE

Uppmärkning olika pensionsplaner Collectum

Hej!

Har ett företag där alla tjänstemän har ITP1 och ska fortsätta ha det, men med olika pensionsplaner, pga att flexpensionens införande är olika. Hur märker jag upp de anställda, så att de kommer med i rätt pensionsplan? Skickar uppgifterna med fil till Collectum.

5 SVAR 5
CarinaEsp
CHAMPION

Hej Christel,

 

Har Collectum informerat om att de måste märkas upp?

Tänker att du redovisar månadens aktuella bruttolön i filen eftersom alla har ITP1 och sen styr Collectum det på respektive person och beräknar premien utifrån deras inställningar om pensionsplan på respektive person.

 

//Carina

Har pratat med Collectum och nu fått upplagt två pensionsplaner, båda ITP 1 men med två olika koder. 100 och 300, hur lägger jag in dem på person?

 

När man väljer urval vid skapande av filen så anger man ju kod. Och där står idag 100, som var den enda plan som tidigare fanns.

Jag tänker ju mest på de som kommer nya framöver och ska läggas upp. De befintliga kan jag ju manuellt i Collectum lägga på rätt pensionsplan.

Men blir det då rätt när filen skapas, om det tex står 100 i kod och de tillhör 300..?

 

Vilket lönesystem har du?

 

Lön 600

Jag var in och kollade i mitt system. Det enda som finns under rapportering och Collectum är avdelning. Skumt, för när man ska skapa filen så kan man ju ange avtalsid efter respektive ITP...

Mitt förslag är att du kontaktar supporten och får hjälp den vägen. Återkom gärna med svaret, är alltid bra att lära sig något nytt 🙂