Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Adnan Omerovic
APPLICATION SPECIALIST

LÖST: Problem med tolkning av bildunderlag från Visma Scanner.

För tillfället kan du uppleva problem med tolkningen av bildunderlag som kommer från Visma Scanner. 

Vi undersöker detta. 

 

//Adnan

15 SVAR 15
Joakim2
UTFORSKARE

Visma tolkar i bästa fall leverantören, men inga datum, belopp, fakturanummer/OCRnummer osv. Tidigare konteringar på samma leverantör är också bortglömda, man får kontera om allting på samtliga leverantörer. Jag hoppas ni prioriterar detta som sinkar mig/oss i en mkt kritisk tidpunkt på året. /Joakim

Adnan Omerovic
APPLICATION SPECIALIST

Vi arbetar på att lösa problemet men har en bit kvar. 

 

Jag tackar för ert tålamod. 

Medlem
UTFORSKARE

Hur går det med lösningen? Det är verkligen frustrerande att behöva mata in all data manuellt!

Nu har det dessutom gått en vecka utan några framsteg.

Adnan Omerovic
APPLICATION SPECIALIST

Hej!

 

Vi är medvetna att detta har tagit tid och vi ber om ursäkt för det.

Vi arbetar så fort vi kan och kommer att uppdatera er här så fort det är löst! 

Joakim2
UTFORSKARE

Det är rätt bråda tider; moms för q4 ska in snart, årsredovisningar ska upprättas i hög takt.. Vi behöver verkligen inte tappa fart i det dagliga så här genom att tolkningen uteblir helt. Jag bara hoppas att ni har fokus på att lösa det här problemet som nu varat i över en vecka.

Jag har också problem med det på sistone. Måste fylla i fakturadatum, förfallodatum, OCR m.m. manuellt.

Hur går det? Detta orsakar stora problem i byråverksamheten vid den här tiden på året - Finns någon klartid?

Medlem_2020
UTFORSKARE

Vi behöver att ni skyndar på processen så snabbt som möjligt. Vår verksamhet på byrån står verkligen på spel, särskilt i en så kritisk tid på året. 

EbSoMa
UTFORSKARE

Är det bara tolkningen av bildunderlaget som är problemet? Det går fortfarande att fylla i allt manuellt och välja lev. och skicka till bank via bankkopplingen?

Ja det gör det - men så går ju inte att arbeta - detta är under all kritik att det tar så lång tid att årgärda!

Tack för att du svarar! Fast det borde vara Visma

Joakim2
UTFORSKARE

2 veckor snart. Visma - är det här en prioritet för er? 

Jenny Sjöström Sannéus
APPLICATION SPECIALIST

Hej, 


Det här är nu löst!

/Jenny

Medlem_2020
UTFORSKARE

De underlag som redan har skickats in via Visma Scanner under denna period, kommer de att tolkas automatiskt, eller är problemet löst först från och med nu?

Jenny Sjöström Sannéus
APPLICATION SPECIALIST

Hej @Medlem_2020 

 

Detta ska vara löst både för redan inkomna underlag och nya som skickas från Visma Scanner. 

/Jenny