Just nu kan du uppleva problem med att periodisera leverantörsfakturor om du har markerat "vilande moms".
Vi undersöker detta.
//Adnan
Hej!
Det här är nu löst!
/Jenny
Hej,
Jag har nu upptäckt att detta tidigare fel har nu orsakat problem för mig. Såg problemet nu när jag tog fram rapporten "Kommande periodiseringar" vs Huvudboken för kto 1710. Enklast hade varit att gå in direkt på leverantörsfakturan och korrigera/ändra periodiseringen med bocken för VILANDE MOMS. Men pga att fakturan redan är attesterad så har alla fält blivit gråmarkerade. Tycker att det är lite omständigt med att gå in och ångra fakturan.
Finns det någon annan lösning för att rätta till felet som uppstod pga Vismas programfel med periodiseringen?
Hälsningar
Carina
Ser nu att ni har skrivit att detta skulle ha varit löst 18/2, men fakturan fick jag 27/2. Gissar att felet kvarstår...?
Hälsningar
Carina
Hej @CarinaM_
Detta ska vara löst för samtliga. Jag skulle därför vilja att du ringer till oss så att vi kan felsöka detta.
Ha en fin dag.
/Adnan
Hej @Adnan Omerovic ,
Jag har idag pratat med er supporten. Problemet visade sig inte vara löst för alla. Visma eEkonomi periodiserade rätt, men bokföringen blev på HELA fakturabeloppet istället för endast på beloppet som skulle periodiseras.
Lösningen med supportens hjälp var att avsluta periodiseringarna. Spara. Periodisera på nytt.
Hälsningar
Carina
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.