Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej! Precis så ligger det till. Tack för svar.
Hej!Problemen med de konton du beskriver brukar hänga i hop med att man har ett kreditsaldo på det ena kontot (oftast 2330) och ett debetsaldo på det andra (1930), men vill samredovisa nettobeloppet på samma rad i balansräkningen i årsredovisningen.Eftersom varje individuellt kontosaldo avgör under vilken balansräkningsrubrik kontot hamnar kan det då uppstå problem.Lösningen blir att göra en bokslutstransaktion och boka om så att nettosaldot hamnar på ett enda konto. Denna transaktion kan man sedan välja att inte exportera till bokföringen, vilket innebär att den endast existerar för att kunna placera saldot rätt.Mitt förslag är att du bokar om saldot till 1930 om nettobeloppet är ett debetsaldo. Är det ett kreditsaldo kan 2330 användas. Vilka motkonton osv beror helt på vilka konton som är inblandade. Om du återkommer med saldon på alla inblandade konton vid årets ingång och årets slut så ska jag försöka hjälpa dig med förslag på kontering.
Hej!Det gör du genom att markera noten i dokumentlistan i årsredovisningen till vänster och sedan klicka antingen på soptunnan i översta knappraden till vänster eller Ctrl+R på ditt tangentbord.
Hej! Smidigast för dig blir att avinstallera programmet och installera det på nytt. Då återskapas filen som nu saknas. Om du kommer in i programmet efter felmeddelandet kan du ta en säkerhetskopia innan du avinstallerar, även om dina skapade deklarationer kommer finnas kvar efter åtgärden.
Avrundningsdifferenserna kan dyka upp lite var som helst. Det kan t ex vara en differens mellan en post i föregående års årsredovisning och jämförelseposten i årets årsredovisning eller en diff i årsredovisningen som inte bör uppstå eftersom beloppen enligt resultat- och balansräkningarna inte kan ge en diff (en post i resultaträkningen kanske slutar på 78 öre vilket borde leda till en avrundning uppåt medan det i årsredovisningen blir en avrundning neråt).
Morgonsoffan
Genvägar