Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej!För att få med kontot på noten gör du enligt följande:1. Gå in under Start -Kontoplan och saldo. 2. Leta upp kontot och dubbelklicka på det för att kontrollera vilket baskonto det är kopplat till.3. När du vet det går du in på noten det gäller och trycker på Redigera upptill. Är du redan i redigera-läget står det Granska upptill.4. Lägg in baskontot på raden där du vill ha det. Runt kontot behöver du ha fyrkanter, alltså #, och före kontot även bokstaven B. Bokstaven B innebär att årets saldo hämtas från det angivna baskontot. Ligger det redan ett konto som du vill behålla på raden kan du lägga till det nya genom att sätta ett kommatecken mellan kontona. Vill du ha ett intervall av konton skriver du en fyrkant, följt av första kontonumret, två punkter, sista kontonumret och avslutningsvis en fyrkant. T ex: #B1930..1999#
Hej! Jag trodde att jag hade version 2013.7 men det måste ha varit på prov-programmet. Nu har jag tagit bort det jag hade installerat och installerat version 2013.71 och då funkar det. 😃 Tack för hjälpen!
Tusen tack för denna hjälp! Det funkade alldeles utmärkt och sparar mig massor av jobb för att konvertera allt till Word eller Excel. Hoppas supporten får ta del av detta då de sagt att det tyvärr inte skulle gå med mitt pdf program. Min dag och mitt bokslut känns plötsligt lite lättare! Med vänlig hälsning Christina
Hej! Precis så ligger det till. Tack för svar.
Hej!Problemen med de konton du beskriver brukar hänga i hop med att man har ett kreditsaldo på det ena kontot (oftast 2330) och ett debetsaldo på det andra (1930), men vill samredovisa nettobeloppet på samma rad i balansräkningen i årsredovisningen.Eftersom varje individuellt kontosaldo avgör under vilken balansräkningsrubrik kontot hamnar kan det då uppstå problem.Lösningen blir att göra en bokslutstransaktion och boka om så att nettosaldot hamnar på ett enda konto. Denna transaktion kan man sedan välja att inte exportera till bokföringen, vilket innebär att den endast existerar för att kunna placera saldot rätt.Mitt förslag är att du bokar om saldot till 1930 om nettobeloppet är ett debetsaldo. Är det ett kreditsaldo kan 2330 användas. Vilka motkonton osv beror helt på vilka konton som är inblandade. Om du återkommer med saldon på alla inblandade konton vid årets ingång och årets slut så ska jag försöka hjälpa dig med förslag på kontering.
Genvägar