Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Det här är en fråga som vi fått på vår sida Starta nu där experter svarar på frågor om företagande. Vi tror att fler berörs av detta och därför postar vi den här i forumet också. Frågan är ursprungligen besvarad av vår expert inom företagarens skatter, Jan-Erik W Persson. Fråga: Vi har haft ett underskott i vårt AB som totalt uppgår till 400.000 sek de senaste 3 åren. I år kommer vi göra en vinst på nästan hela beloppet. Måste man skatta på vinsten då eller kan man kvitta denna helt tills man har ett ack överskott? Svar: Visserligen är de sammanlagda skatterna ibland rätt höga i Sverige, men i det här fallet kommer årets vinst att bli helt skattefri eftersom bolaget har rätt att kvitta nya vinster mot tidigare års förluster. Det är först när alla gamla förluster helt kvittas bort och det fortfarande återstår en vinst i bolaget, som det blir bolagsskatt för ditt bolag.
Okej, då ska jag se till att någon hör av sig till dig på tisdag. Trevlig helg! /Annie
Hej!De ställen där det förekommer som jag kommer på är årsstämmoprotokollet och i underskrifterna. Årsstämmoprotokollet går att skapa utan revisor så det alternativet väljer du innan du skapar det dokumentet. Underskrifterna får du ändra på genom att markera dokumentet och klicka på knappen Redigera upptill. I redigeraläget kan du sedan ta bort raderna där det står att revisorn ska skriva under.
Hej!Du kan bestämma vilken skrivare som ska användas för alla utskrifter i Visma Bokslut om det är så att dessa inte ska gå till standardskrivaren. Detta ställer du in via Arkiv - Skrivarinställningar.Eller är det bara utskrifterna via snabbknapparna som du vill ha till en annan skrivare?
Jo, jag hittade Visma Skatt sedan, efter lite letande. 🙂 Den lilla, lilla texten "Visa mer...", som knappt syns, är onödig. Låt alla ikoner blomma ut direkt i stället, så ser man att man ska skrolla.
Genvägar