igår
Hej igen, Ja, jag håller fullständigt med dig om att det är tråkigt med begränsade tecken på standardtexter på kundfakturorna i Visma. Är det en svensk kund som vill ha IBAN och inte bankgiro-nr? För hos oss blir det automatiskt IBAN på kundfakturor till utländska kunder. Även på vår Företagskonto i SEK (vi använder annars EURO till utländska kunder).
... Visa mer
2025-05-14
13:20
Hej!
När det gäller Månadskollen så påverkas inte den av manuella justeringar. Kollar vi på t ex saldot för företagskontot så baseras den summan på bokförda och ej bokförda bankhändelser på ditt primära företagskonto.
Upplever du att siffror inte stämmer rekommenderar vi att du tar kontakt med supporten för felsökning i det specifika företaget.
Ha det fint!
/Jenny
... Visa mer
2025-05-06
11:27
Hej @CarinaM_
Vi hade ett par fel i programmet igår som nu ska vara lösta. Upplever du att det fortfarande blir felmeddelanden är du välkommen att ringa supporten för vidare felsökning.
... Visa mer
2025-04-16
10:52
2 Gillar
Hej @pingflood, Jag brukar sätta ett A i slutet på nästa fakturanummer och sedan B på nästa osv. Du ser ju senaste fakturor när du har muspekaren på leverantörsnamnet vid registrering och då vet du vilken bokstav som står näst i tur. Alternativt som någon annan föreslog att använda fakturans fakturadatum som fakturanummer. Bara du är konsekvent så uppstår ju inga problem. Det är egentligen samma princip när du får fakturor från Transportstyrelsen. Där saknas det ju också fakturanummer. Och då kan du använda fakturadatumet alternativt OCR-nr som fakturanr. Mvh Carina
... Visa mer
2025-03-27
10:59
Tusen tack!
... Visa mer
2025-03-25
11:11
Jag hann precis posta svaret till dig så fick jag besked om att jag skulle be dig att kontakta supporten för våra specialister såg inget avvikande på ditt kundnummer. Du får gärna ta upp det nästa gång du är i kontakt med supporten eller om du vill ringa nu när rusningen efter lönekörningarna är över. Ha en fin dag @CarinaM_ 🌻
... Visa mer
2025-03-10
08:26
Hej @Delicious Food
Jag har ställt frågan vidare, men vi har tyvärr ingen ny information att dela med oss av i dagsläget. Vi är dock medvetna om att det är en efterlängtad rapport som vi hoppas kunna erbjuda framöver.
Ha fin dag!
... Visa mer
2025-02-26
09:10
1Gilla
@Tinna Gunnarsson , tack för din återkoppling! Det var just bekräftelsen om medvetenheten om fel och att Visma har tänkt agera med åtgärd som jag ville få. Hoppas på en åtgärd inom snar framtid. Hälsningar Carina
... Visa mer
2025-02-17
15:54
Hej @CarinaM_
Stort tack för att du delar med dig. ⭐ Vi hoppas att detta snart är löst /Tinna
... Visa mer
2025-02-14
13:55
1Gilla
Hej @CarinaM_! Precis som du vittnar om så har vi haft en fördröjning av kontoutdragen från gårdagen. Senaste budet jag har är att det nu är löst och kontoutdrag kommer läsas in allt eftersom från och med nu. Med vänliga hälsningar 🙂
... Visa mer
2024-10-29
11:00
Bra att du återkopplade! Tack @CarinaM_
/Tinna
... Visa mer
2024-10-21
11:23
Hej @CarinaM_
Beklagar att svaret har dragit ut på tiden. Nu har jag fått information från våra utvecklare som bekräftar att anledningen till att programmet hanterar urvalen på detta sätt beror på hur det ursprungligen implementerades. Vid val av föregående år väljer programmet föregående kalenderår. Detta är inte ett fel i programmet utan en följd av hur funktionen/urvalet har skapats.
Vi är medvetna om att detta scenario kan påverka användare med brutet räkenskapsår och därför har vi registrerat det som ett önskemål inför framtida förbättringar.
Ha en fin dag.
/Tinna
... Visa mer
2024-10-09
10:02
Hejsan @CarinaM_! Tack för din fundering. Idag har vi ingen funktion för detta - aytt kunna ta ut en pdf på skickade betalningar i efterhand. Det går i dialogrutan när du ska exportera din betalningsfil men inte i efterhand. Brasklapp: I vissa fall och vissa banker går det där att ta ut den informationen, men hur eller med vilka banker det går med vågar jag inte lova. Jag lyfter det gärna vidare som en förbättringspunkt. Och glöm inte - om du kommer på något annat som du saknar eller behöver är du välkommen att registrera det som ett förbättringsförslag direkt till våra utvecklare via Feedback och Förslag inne i eEkonomi. Ha nu en fin onsdag, Carina.
... Visa mer
2024-10-09
09:49
Hej @CarinaM_ och @Numbers_and_Friends. Precis som sistnämnde skriver, vi upplever just nu ett par felmeddelanden i Visma eEkonomi. Jag vill be er vänta på nya besked eller testa igen om en stund. Vi har koll på felen och jobbar just nu för att få det fixat så snabbt som möjligt. Här är en forumtråd tills vidare. Väl mött.
... Visa mer
2024-09-30
17:02
Hej @CarinaM_
Nu har vi fått svar från våra produktspecialister som kan inte se något som direkt skulle påverka att du inte får dina bevakningsmejl. För att kunna felsöka detta mer noggrant behöver vi bekräfta att det faktiskt har skett en förändring på något av de bolag du bevakar, och sedan reda ut varför du inte fått något mejl om detta.
Därför behöver du kontaktar vår support så att vi kan skapa ett ärende och påbörja en mer ingående felsökning kring varför bevakningsmejlen inte når fram till dig.
Hänvisa gärna till forumtråden när du är i kontakt med supporten.
/Tinna
... Visa mer
2024-09-27
14:56
Hej Carina, och tack för svar. Jag får nog ta upp detta med vår revisor och se vad han säger och sen kolla om och hur visma hanterar detta så jag har det klart för mig innan vi kör igång med tjänsten. //Louice
... Visa mer
2024-05-13
10:29
Hej @CarinaM_
Tack för att du hör av dig med vad du saknar och behöver.
Toppen om du går in i Lön Smart och lägger ett önskemål via knappen Feedback och förslag längst ned på sidopanelen. Klicka på den för att komma till förslagssidan där du trycker på knappen Lämna förslag och fyller i dina önskemål i formuläret så når det våra utvecklare direkt.
Ha det fint.
/Tinna
... Visa mer
2024-04-15
15:53
1Gilla
Hej @AndreasSkold , Du kan låsa upp perioden genom att ändra att gå in på Företagsinställningar --> Fliken: Bokföringsuppgifter --> Bokföring låst t.o.m. HÄR ANGER DU FÖREGÅENDE PERIOD. Nu är det upplåst och du kan göra momsredovisningen för år 2023. //Carina
... Visa mer
2024-02-16
16:09
Hej @CarinaM_!
Jag och mina kollegor har testat detta i våra program, men vi får inte samma fel som du beskriver. Jag tänker att det är bäst att du tar kontakt med supporten på måndag, så felsöker vi tillsammans med dig i din miljö.
Välkommen att kontakta supporten.
Trevlig helg!
/Tinne
... Visa mer
2024-01-12
09:02
Hej @CarinaM_
Så härligt att höra och jag ser till att din fina feedback når Anton.
Tack för att du delar med dig av lösningen till oss andra i forumet.
Trevlig helg!
/Tinna
... Visa mer
2024-01-08
14:02
Hej @CarinaM_
Skönt att det löste sig och tack för att du återkopplade.
Ha en fin eftermiddag /Tinna
... Visa mer
2023-12-26
19:21
Ok, tack Carina för ditt svar! 🌟
... Visa mer
2023-10-19
08:23
Hej @CarinaM_
Skönt att det har löst sig och tack snälla för att du återkopplade till mig.
Ja ibland är lösningarna lite kluriga men fint att du delade med dig av lösningen.
Ha en bra dag och varmt välkommen tillbaka till forumet framöver .
/Tinna
... Visa mer
2023-03-28
19:12
Hej Carina, tack för ditt tips, har beställt boken ser framemot att läsa den. Allt bokfördes mot konto 5410. Mvh Mats
... Visa mer
2023-03-17
09:36
Hej @CarinaM_!
Precis som du beskriver så beror det på att du har skickat ut en påminnelse med påminnelseavgift där kunden endast betala ursprungsbeloppet. Det man får göra då är att klicka på raden för bankhändelsen och välja Matcha som jag gissar på att du har gjort. Vi håller på att se över hanteringen för detta internt.
Om du vill skicka en påminnelse med ränta till en kund behöver du skapa upp en artikel som du döper till ex. Dröjsmålsränta. I den här tråden kan du läsa mer om det och se det inställningar du behöver göra för att det ska fungera smidigt. Hör av dig om du har några frågor eller funderingar så hjälper vi dig.
Ha det gott!
// Anton
... Visa mer
2023-01-26
13:43
Hej @CarinaM_,
Precis som du säger så har en uppdatering gjorts när man vill matcha mot egen kontering under Kassa- & bankhändelser. Detta för att flödet ska bli tydligare och för att bättre kunna jobba med bokföringsförslag.
Vi ska självklart se över informationen angående detta och uppdatera så att det är tydligt. Tack för att du uppmärksammade detta 🙂
Önskar dig en fin torsdag!
/Agnes
... Visa mer
2023-01-20
15:39
Hej @CarinaM_! Jag har stämt av detta med en kollega och det stämmer, det är samma fel. Bra att du uppmärksammade det! 🙂
I tråden du länkade till uppdaterar våra produktspecialister med status på det, så följ gärna tråden för att få löpande uppdateringar.
Trevlig helg!
/Tinne
... Visa mer