Hej!
Jag är ny på det här, så förklara gärna som om ni förklarar för en fyraåring! 🙂
Mitt problem i punktform:
- Korrekt lönebesked skapat för februari
- Korrekt arbetsgivardeklaration skapad (korrekt i förhållande till ovan lönebesked)
- Korrekt skatt och arbetsgivaravgift inbetalade till Skatteverket
- Utbetalning från Företagskontot matchad mot händelser på skattekontot och bokfört
- MEN jag betalade ut för lite lön till mig själv, så utbetalningen stämmer inte med lönebeskedet.
Jag gjorde därför en extra lönutbetalning av mellanskillnaden, då jag räknade med att helt enkelt kunna matcha 1:a och 2:a utbetalningen mot lönebeskedet. Detta går inte eftersom utbetalningarna inte har samma datum... Tänkte då att om jag makulerar lönebeskedet och skapar två nya lönebesked som stämmer med de två utbetalningarna, så går det ihop. Det går inte att makulera lönebskedet. När man försöker, så kommer Visma med det något kryptiska meddelandet:
"Du kan inte skapa lönebesked på ett datum som finns med i en bokförd arbetsgivardeklaration. Kontrollera utbetalningsdatumet eller ångra den skapade arbetsgivardeklarationen."
Summering: Alla till skatteverket inbetalde skatter och avgifter stämmer. 1:a + 2:a lönutbetalningen ger korrekt utbetald lön.
Hur löser man detta på smidigaste sätt?
STORT tack för hjälpen!
Innehållet i denna tråd är verifierat av Visma Spcs 22-12-07
... Visa mer