2025-01-21
09:45
Fick idag ett mejl som såg ut som det var från Visma med en fil med faktura. Tyckte det var konstigt och dumt nog försökte jag öppna filen vilket inte gick. Fanns även med ett lösenord att använda. Loggade in på Visma online och kollade fakturor där om det fanns någon ny. Det gjorde det inte och jag raderade då mejlet. Är det någon mer som fått detta? Mycket olustigt.
... Visa mer
2024-11-12
09:53
2 Gillar
Jag har hittat felet, hade bockat i att vi använder Visma Lön Anställd vilket vi inte gör. Så nu kan jag lägga upp schema igen.
... Visa mer
2024-11-12
09:02
Hej,
Vi har en anställd som ska jobba halvtid, 4 dagar per vecka. Jag försökte lägga in detta schema i Lön 600 men får bara upp ett meddelande att detta ska göras i Visma lön anställd. Jag har lagt upp flera scheman tidigare i programmet och förstår inte var jag ska göra detta. Har letat överallt men kan inte hitta det i Visma lön anställd. Någon som vet? Vi använder lön anställd för att skicka lönebeskeden men det är allt. Tycker förövrigt att den sidan är väldigt svår att orientera sig i. Tacksam för hjälp!
... Visa mer
Etiketter:
- Välj din produkt:
-
Lön 600
2024-08-22
13:16
Hej, Sedan sista uppdateringen får jag upp en ruta med att jag ska logga in på Visma Online varje gång när jag skapar faktura från order. Jag kryssar ner den eller prövar att logga in men det blir ändå samma. Vad ska jag göra för att slippa den? Mycket irriterande!
... Visa mer
2024-07-02
11:33
Hej, Hade gärna ställt frågan till supporten men vem hinner vänta i 1-2timmar?! Jag har fått ett konstigt fel vid utskriften av en faktura till utlandet i Euro. Bankgirot och IBANnumret som kommer på fakturan är inget vi har inlagt i vårt företag. Vi hade ett annat bolag för 10 år sedan som hade dessa nummer. Men inget vi har lagt in i vårt nuvarande företag som startades 2019. Jag kan skriva ut fakturan från "mallar" förhandsgranska med rätt nummer men skriver jag ut dem direkt från fakturering kommer det felaktiga numret med istället. Jättekonstigt. Nu har jag till och med skapat en ny mall där jag lagt in bankgiro och IBAN som en "text" vid funktion men den väljer ändå det felaktiga numret. Jag har inga fler idéer om vad jag kan kolla.
... Visa mer
2024-01-08
13:36
Hej,
Blir lite osäker om jag gör rätt. Har en anställd som under flera år arbetat deltid, från 79%, 81% och 87,5%.
Hon jobbar nu 100%.
Har sparade dagar från 2019 som hon nu vill ta ut, jag har räknat om dem till dagens lön med resp. tjänstgöringsgrad. Detta gör ju att det blir ett negativt värde för semesterlönen då avdraget på 4,6% överstiger semesterlönen med tillägg. Har även vägt in att hon hade 20 semesterdagar vid 79%.
Är detta rätt, känns lite konstigt att hon ska betala för att ta ut semester...
Tacksam om någon vet och kan hjälpa mig!
... Visa mer
Etiketter:
- Välj din produkt:
-
Lön 600
-
Lönehantering
2024-01-02
12:01
Hej, Vi genomförde en ISO-certifiering förra året som vi bokfört på konto 6940, kontroll-, provnings- och stämpelavgifter. Nu har vi fått en faktura för supportavtal och en licenskostnad från det företag som genomförde certifieringen. Har någon tips på hur jag ska bokföra detta? 6940 igen eller något annat? Finns ju 6910 Licensavgifter och royalties.
... Visa mer
2023-09-13
10:48
Vi undrar varför det inte finns en fast dokumenttext för beställningar liknande de som finns för offerter, orderbekräftelser och fakturor. Vi använder oss i nuläget av textrader men det skulle underlätta att slippa skriva dessa på varje inköp. Tips till framtida utveckling.
... Visa mer
2023-01-27
09:44
1Gilla
Jag ska be att få korrigera mitt svar. Efter att jag stängt ned programdelen order och gick in igen har det kommit upp en extra rad under skickad och utskriftsval för extra dokument. Där kan jag nu välja: Extra dokument: Lokal E-post och sen skicka extra dokument. Då kommer jag till mejlen och kan skicka det.
... Visa mer
2023-01-27
09:01
Jag har nu skapat en mall i extra dokument och plockat upp den. Det som händer är att det går att skriva ut den, men när jag försöker mejla den till kunden kommer det upp ett felmeddelande: Det finns inget att skicka. Vad jag får göra just nu är att scanna den makulerade ordern till min mejlkorg och vidarebefordra den till kunden. Skulle vara bra om detta rättas till.
... Visa mer
2023-01-19
11:17
Idag fick jag en makulering av en order från en kund. Vi skickar alltid en bekräftelse till den kunden att ordern är makulerad, det går inte att göra nu med er senaste uppdatering. Får bara ett meddelande att order är makulerad när jag väljer E-post. Väljer jag skicka istället och ordererkännande, plockar programmet upp en följesedel och lägger som bilaga i mejlet. Hur har ni tänkt att detta ska fungera? Man blir otroligt frustrerad över att ni inte verkar förstå hur en vanlig verksamhet för småföretagare fungerar.
... Visa mer
2023-01-18
12:00
1Gilla
Tyvärr tror jag ni har tagit ett steg in i den digitatliserade världen som vi användare har svårt att få att fungera. Om jag ska följa ert tips ovan tex så skapas ju kopian och e-posten samtidigt. Om jag då vill kontrollera ordern i pappersform innan jag skickar den måste jag gå till skrivare som inte finns i min närhet och hämta kopian och sen skicka e-posten. Det är ju bra, men jag skriver 10-20 order samtidigt, ska jag då gå till skrivaren varje gång så tar det oändligt mycket mer tid än att jag kan skriva ut dem och sen kolla alla samtidigt. Vi är många som fortfarande vill ha ut papperskopior. Jag tycker inte fakturautskriften är speciellt bra heller. Det är mycket svårt att se förhandsgranskningen tydligt. Dessutom vill man även där kontrollera fakturan på papper innan man skickar dem. Vissa har en till person som ska attestera dem. Det blir många extra knapptryck, först förhandsgranskning till PDF och utskrift därifrån och sen mejl. Har man sedan en tjänst där man ska att skicka dem till en extern factoring har man ännu fler knapptryck innan man är klar. Förr kunde man skriva ut dem och svara nej på frågan om utskriften var ok. Ni gör det inte enklare för oss användare i er iver att utveckla programmen. Jag visade detta för vår IT-ansvarige igår, han bara skakade på huvudet.
... Visa mer
2023-01-17
10:50
Hej, Vi har nu uppdaterat till 2022.33 men det blir ju fortfarande ett felmeddelande i order att dokumentet redan är skickat och man får då trycka OK för att komma till mejl. I beställningar fungerar det utan detta extra tryck. Fixar ni till detta så att det fungerar likadant i order är vi tacksamma! Detta kostar oss extra pengar då vi har vårt program på en extern server och får betala för att få hjälpen med uppdateringar...
... Visa mer
2023-01-09
14:03
1Gilla
Den här uppdateringen var inte populär på vårt lager. Det har varit enkelt att bara trycka ctrl+p så har man fått ut en följesedel. Det blir bara konstigt när ni lägger till nya funktioner som tar längre tid vid användandet. Gör om och gör rätt, lagerpersonal är stressade som de är utan att de ska behöva göra extra tryck för att få ut sina handlingar.
... Visa mer
2021-01-21
08:33
5 Gillar
Jag vet inte om det finns, men jag vill inte ha en påminnelse om vilka leverantörer eller kunder som kan ta emot E-faktura. Tycker det gula fältet är väldigt irriterande. Dessutom är det väl så att de som detta hoppar upp på har Visma. Inte att de använder sig av tjänsten? Lägg till ett val så man kan stänga av detta.
Den här frågans innehåll har verifierats och uppdaterats av Visma Spcs 22-10-20
... Visa mer
2019-02-21
11:41
Precis vad jag gjorde, men tycker inte att man ska behöva göra det. Var inte så innan uppdateringen.
... Visa mer
2019-02-21
09:52
1Gilla
När jag importerar verifikation från löneprogrammet så syns inte denna verifikation efter import.Har fallande rader som val och den bör då lägga sig överst. Men där syns den inte, prövade att trycka kortläge och sen tillbaka till listläge men ändå ingen verifikation. Fick gå ur verifikationer och sen in igen och då syntes den igen. Det dyker upp konstigheter allt eftersom efter den stora uppdateringen ni gjorde förra året. Och det är inte till det bättre.
... Visa mer
2019-01-23
12:19
Har upptäckt ett till fel som tillkommit i projekt. Om jag har avslutat ett projekt och det sen tillkommer en leverantörsfaktura så måste jag ju gå in och ta bort bocken i avslutat i projekt. Detta är ingen nyhet så har det varit innan också. Men nu räcket det inte att ta bort bocken och gå ur projektet. Man måste gå ur projekt helt och hållet och även leverantörsfakturor. Sedan gå in igen i leverantörsfakturor och plocka fram fakturan igen. Då fungerar det. Annars får man bara felmeddelande hela tiden att projektet är avslutat och inte går att bokföra på. Det är ganska frustrerande att behöva göra hela den här proceduren varje gång. Är detta ett programfel?
... Visa mer
2018-11-27
10:49
1Gilla
När jag ska avsluta månadens projekt så har man tidigare kunnat välja: ej avslutade, projektnummer, stigande, och sedan bocka i rutan avslutat och gå med page down och då få upp nästa ej avslutade. Detta fungerar inte längre sedan senaste uppdateringen. Projektet man bockat i lägger sig sist i listan bakom de projekt som har högst nummer. Det enda sättet är att välja: Avslutade och bocka i och sen page down. Nackdelen är att det blir jättemånga att gå igenom då man får upp även de som redan är avslutade. Jag har ca 300 varje månad. Varför har ni gjort så här? Detta är bara en av flera ändringar som gjort programmet klart sämre.
... Visa mer