Jag vill lägga till bilaga för särskild löneskatt i ett periodbokslut, men jag hittar ingen sådan bilaga att lägga till. Är inte det möjligt i periodbokslut?
Jag hittar inte bilaga för månadsvis avstämning av Fora heller. Samma problem där?
Hej @OscJor
För att vi ska kunna hjälpa dig behöver vi veta i vilket program du arbetar. Återkom med mer information så hjälper vi dig gärna sedan.
Hej,
Sorry, glömde nämna det. Det är Skatt & Bokslut Pro.
Hej @OscJor
Tack för kompletteringen 🙂
Du skapar en underbilaga genom att klicka på gem-ikonen från Balansavstämning - Översikt eller Balansavstämning - Bilagor.
Läs mer in hjälpavsnittet Särskild löneskatt
I hjälpavsnittet Bilagor i Visma Skatt & Bokslut Pro finns det en lista över de inbyggda bilagor som används för att stämma av finansiella tillgångar, bokslut, och rapportering. Mer info hittar du under stycket Beräkning årlig avräkning FORA.
Du kan komplettera periodavslut med bilagor. För särskild lönekatt så använder du fliken bilagor och väljer sedan vilket konto du vill komplettera med en bilaga. Uppe till höger finns en gem-ikon där du kan lägga till bilagor. Visar med en bild hade inte någon löneskatt bokförd i mitt system så visar på konto 2510 skatteskulder istället.
Hoppas detta hjälper dig!
Hej,
Jag har bokförda saldon på konto 2514 och jag hittar till bilagorna, men problemet är att det inte finns någon bilaga för särskild löneskatt att välja. Den enda "skattebilagan" som finns är den för preliminärskatt.
Hej @OscJor
Det stämmer att det inte finns en förinställd bilaga för särskild löneskatt i systemet utan du kan istället använda dig av den allmänna specifikationen för att skapa din egen bilaga. Där kan du fylla i beskrivning, belopp och övriga detaljer manuellt. Se bilden nedan för vägledning.
Tack, då gör jag så.
Har du/ni några tips på hur jag kan hantera månadsvis Fora? Kommer det en sån bilaga framöver?
Hej @OscJor
Vi har sett dina följdfrågor men väntar på ett internt svar. Återkommer till dig så snart vi får mer info.
/Tinna
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.