För ca 1 år sedan så flirtade Visma med föreningar för att få dom att byta till eEkonomi. Har nu efter att använt systemet 1 år konstaterat att det inte finns någonting som underlättar för en förening.
Har föreslagit några hyggligt enkla förbättringar som alla kommer tillbaka med "inte planerat".
Vore kul att höra hur Visma tänker sig att man skall hantera inbetalningar från några 100 medlemmar som till stor del betalar in avgiften spontant. Man vill ju kunna se i medlems(kund)registret att årsavgiften är betald.
Upprepar mina tidigare önskemål:
- ta med fältet "Etikett" vid export. Medlemmar klassificeras om med jämna mellanrum, aktiva, passiva etc.
- kunna ändra tex, alternativt nytt dokument, på faktura till " Inbetalningsavi". Man "Fakturerar inte sina medlemmar!!!
- möjliggöra A'contobetalning, dvs betalning utan fakturareferens för att få in informationen på kund. Egen nummerserie för a'conto
När jag la förslaget om aconto fick jag till svar att lagen om penningtvätt inte gör detta möjligt. Då har man nog inte riktigt förstått lagen, alla föreningar är i så fall penningtvättare.
Som sagt vore kul att höra hur ni skulle lösa ovanstående scenario.