- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Anpassning för föreningar
För ca 1 år sedan så flirtade Visma med föreningar för att få dom att byta till eEkonomi. Har nu efter att använt systemet 1 år konstaterat att det inte finns någonting som underlättar för en förening.
Har föreslagit några hyggligt enkla förbättringar som alla kommer tillbaka med "inte planerat".
Vore kul att höra hur Visma tänker sig att man skall hantera inbetalningar från några 100 medlemmar som till stor del betalar in avgiften spontant. Man vill ju kunna se i medlems(kund)registret att årsavgiften är betald.
Upprepar mina tidigare önskemål:
- ta med fältet "Etikett" vid export. Medlemmar klassificeras om med jämna mellanrum, aktiva, passiva etc.
- kunna ändra tex, alternativt nytt dokument, på faktura till " Inbetalningsavi". Man "Fakturerar inte sina medlemmar!!!
- möjliggöra A'contobetalning, dvs betalning utan fakturareferens för att få in informationen på kund. Egen nummerserie för a'conto
När jag la förslaget om aconto fick jag till svar att lagen om penningtvätt inte gör detta möjligt. Då har man nog inte riktigt förstått lagen, alla föreningar är i så fall penningtvättare.
Som sagt vore kul att höra hur ni skulle lösa ovanstående scenario.
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Hej!
Tack för din feedback och idéer till eEkonomi för föreningar. Tycker du har väldigt bra synpunkter som vi självklart ska ta med oss. Sen kan jag inte säga mer just nu om status kring dem, men tack för att du delar med dig!
Jag tänkte visa dig lite förslag på hur ni kan arbeta på bästa sätt som en förening i Visma eEkonomi. I denna PDF kan du läsa mer om Visma eEkonomi för föreningar. Det finns även en annan forumtråd som heter "Faktureringstips för föreningar" som jag skulle vilja lyfta om du kan hitta en väg för er genom de tipsen.
Tack för din input,
och ha en fortsatt bra dag!
