Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Autoinvoice = e-faktura

Hej, jag ska skicka e-faktura till en kommun. Som val i programmet finns skicka autoinvoice. Men när jag valt det så står det att fakturan skickats som brev. Varför? Jag vill ju skicka e-faktura digitalt.

6 SVAR 6
Highlighted

Re: Autoinvoice = e-faktura

Hej Mikael,

Om du inne på fakturan väljer "bokför och skicka e-faktura" istället för "bokför och skicka brev via Autoinvoice" så skickas fakturan digitalt som du önskar. 

Ha en fin dag!

/Tinna

Highlighted
NY MEDLEM

Hej
Ja, det brukar vara så oftast, men i detta fall får jag bara dessa tre val: 

dump.JPG

Highlighted
CHAMPION

Jag har samma förhållande för en kund, och jag har antagit att det beror på vad kunden angivit att de vill ha fakturan på för sätt gentemot Inexchange. I mitt fall har kunden  en skanningscentral som mottagare. 

Highlighted
MODERATOR

Hej Mikael! 

I eEkonomis kundregister kan du kontrollera att mottagaren har möjlighet att ta emot e-fakturor, kika gärna så detta är gjort och om möjligheten finns. Frågan är om det är därför du inte får upp alternativet att skicka e-fakturan när den skapas?

I vårt skrivna hjälpavsnitt Kontrollera mottagare av e-faktura kan du se hur du går till väga. Är kund godkänd mottagare av e-fakturor men du trots det inte får upp alternativet får du gärna återkomma så ska vi kika vidare på det. 🙂 

Ha en fin måndag! 
/My 

Highlighted
NY MEDLEM

Hej,

Det står att det ska gå, se bifogad skärmdump.
dump.JPG

Highlighted
MODERATOR

Hej igen! 

Va bra att du återkom. 🙂 Jag har skapat ett ärende på detta hos oss så vi kan kika närmre på det, vi kommer ta vidare kontakt med dig via mejl. 

/My