Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Lotta_38
MEDLEM

Fakturor från 2018 som jag lagt in med fel betalningsdatum.

Hej det dyker upp fakturor som jag lagt in fel i systemet. De skulle betalts och har betalts 2018 december men ligger i visma som betalas 2019 december... hur fasiken gör jag med dom ?  Jag flyttade datumen till 2018-12-31 på båda men hur blir det med momsen etc för december förra året?  Skärmavbild 2019-12-29 kl. 18.08.53.pngSkärmavbild 2019-12-29 kl. 18.08.42.png

6 SVAR 6
Pacsac
CHAMPION

Har du kontant eller faktura metod i din moms?

Hej . Jag har kontant.. 

 

 

AnnicaL
CHAMPION

Hej

momsen påverkas inte av när en betalning görs, om du inte har kontantmetoden förstås. Men jag gissar att du tagit med dessa fakturor i momsdeklarationen för december 2018 så då behöver inget göras om.

Det sjuka är att det dyker upp fler fakturor nu som har ett annat slutdatum... än 2018-12 .... de fanns inte där i december.. 2019 börjar kännas som ett systemfel.... Som jag skrev tidigare har jag kontantmetoden... 

 

Hur menar du? Eftersom jag har e-ekonomi så hoppas jag att systemet tagit med dom i momsredovisningen i 2018. ... Och jag kollade på momsrapporten från 2018 och de ligger med där. 

Det kan vara ett fel i systemet (i eEkonomi), jag har haft så vid några bokslut.

Jag föreslår att du kontaktar supporten

 

Hej @Lotta_38

Jag skulle precis Pacsac rekommendera dig att kontakta oss på supporten via telefon eller chatt så vi kan kika närmre på det och hjälpa dig på bästa sätt. 

/My