Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

sm6vwt
UTFORSKARE

Ingående balans stämmer inte

Har importerat från annat prg hit. Visma klagar på att ingående balanser inte stämmer. Har gått igenom alla konton från huvudboken och ändrat det som varit fel. Alla konton finns i kontoplanen. Men jag kommer aldrig ner på 0 med dessa siffror. Vad skall man göra?

5 SVAR 5
AnnicaL
CHAMPION

Det är svårt att svara utan med uppgifter men - har du lagt in kreditposterna med minustecken? Stämde balansen i det gamla programmet? 

Tack för svar. Ja, har skrivit det som i huvudboken. Det har stämt i g:a prg, den har inte klagat.

Hej

Kan du utveckla mer i detalj vad systmet säger inte stämmer. Ta gärna en skärmdump/bild på dels felmeddelandet och även balansräkningen där man ser alla konton. och ladda upp dessa i ett svar så skall jag ta en titt på detta.

/Joachim

Hej,

Jag håller på och kollar allt emot huvudboken -24. Vet inte om jag missar nåt, är nere på -182 kr nu.

Hejsan!

Om du tar ut en resultat- och balansräkning från gamla programmet så ser du ifall du missat att t ex uppdatera räkenskapsårets resultat.

Kolla sedan balansrapporten igen, tro mig, det kan hänga på ett öre när det blir fel...

Lycka till, Lena