- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Ingående balans stämmer inte
Har importerat från annat prg hit. Visma klagar på att ingående balanser inte stämmer. Har gått igenom alla konton från huvudboken och ändrat det som varit fel. Alla konton finns i kontoplanen. Men jag kommer aldrig ner på 0 med dessa siffror. Vad skall man göra?
Löst! Gå till lösning.
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
Det är svårt att svara utan med uppgifter men - har du lagt in kreditposterna med minustecken? Stämde balansen i det gamla programmet?
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
Tack för svar. Ja, har skrivit det som i huvudboken. Det har stämt i g:a prg, den har inte klagat.
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
Hej
Kan du utveckla mer i detalj vad systmet säger inte stämmer. Ta gärna en skärmdump/bild på dels felmeddelandet och även balansräkningen där man ser alla konton. och ladda upp dessa i ett svar så skall jag ta en titt på detta.
/Joachim
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
Hej,
Jag håller på och kollar allt emot huvudboken -24. Vet inte om jag missar nåt, är nere på -182 kr nu.
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
Hejsan!
Om du tar ut en resultat- och balansräkning från gamla programmet så ser du ifall du missat att t ex uppdatera räkenskapsårets resultat.
Kolla sedan balansrapporten igen, tro mig, det kan hänga på ett öre när det blir fel...
Lycka till, Lena