Nu blir det en del, för att vara mig, väldigt hårda ord men den här nya designen på startsidan inne i eEkonomi är i mitt tycke riktigt riktigt dålig.
Ja, den är modern, den är luftig, den ser "mjuk" ut. Och det är fullständigt absurt att jag måste ha ett webläsarfönster som är mer än 1200 pixel hög för att kunna se mitt ekonomiprogram i sin helhet.
Uppdatering: webläsarfönstret landar strax över 1400 pixlar hög om jag inte vill ha scroll-list.
Vill jag se all information samtidigt måste jag öka upplösningen och därmed göra allt mindre. På en 16-tum laptop. Återigen, absurt.
På min iPad är det ännu värre. Där kan jag i princip inte ens se någon som helst ekonomisk information utan att skrolla för det som tar upp nästan hela skärmen är "nyheter".
Det är helt enkelt dåligt gränssnitt och brister i användarvänlighet.
Det knäppa att det bara är en massa luft.
Hela designen går emot det jag brukar tjata om att jag vill tillbringa så lite tid som möjligt inne i mitt ejkonominsystem . Nu måste jag börja med att scrolla för att se min ekonomiska status??? Vad ändå in i...???
Vidare gör det här mig orolig att det är en design som kommer införas i resten av appen i framtiden. Och om det inte är planerat så som det är nu en märkbar dissonans mellan startsidan och övriga delar.
Jag ber om ursäkt till den/de hos VISMA SPCS som jag precis "giljotinerat", men nä, sorry, jag ser bara hur det här är sämre för mig som kund.
Jag ÄR nyfiken på tankarna bakom denna design och vad man tänker sig framöver.
"I'm to old for this **bleep**"
(Och ja, jag har för, en gångs skull, lämnat in detta även via förslagssystemet inne i eEkonomi. För övrigt även det som är mindre bra hur användarsynpunkt men det är min "Kartago"... 🙂 )
Så här hur det ser ut på min bärbara Mac och min iPad. Ja, bortsett från det jag har maskat ut och mina upprörda markeringar/kommentarer förstås. 🙂
(Skall jag vara lite noggrann, och det skall jag väl när jag kritiserar, så har jag inte provat i iPad på ett tag innan så detta med nyheterna överst kan vara en gammal sak. Fortfarande dåligt.)
Jag håller med - det nya utseendet är urdåligt, jag kan inte se något alls som är bättre än förut ! Hoppas fler som tycker likadant verkligen hör av sig så att det blir återställt till ett hanterbart format.
Hej!
Stämmer in med ovan. Det blev tyvärr inte till det bättre.
Jag använde mig av DarkReader-tillägg för att slippa bli bländad 🤪. Det blev väldigt konstigt med den "nya".
JA, jag har lagt till förslag att införa mörkt-läge men har inte sett något eller fått någon återkoppling på den. Borde ju vara på gång tycker man då "Mina tjänster"-sidan har denna funktion, mörkt/ljust-läge.
Så här ser det ut nu. Det siffror som knappt syns som gjorde det tidigare t.ex.
Och, så får den inte plats i samma storlek på fönster som var helt OK innan...
Egentligen är det UX-mässigt ännu värre än bara påtvingad scroll. Det räcker inte med scroll ned, vill jag se vad det är för summor på olika konton måste jag dessutom klicka på en separata länk ("Visa alla") varpå det visas som en overall ovanpå den information som är i i "huvudfönstret"? Återigen, vad ända in i ....???
Ni gör allt det här men låter mig inte till exempel gömma/dölja Kassakonto som jag inte använder i mitt företag och som bara står där med sina noll kr i saldo, år ut och är in? (En av annan av mina gamla käpphästar.) Nä, Visma, den här designen upplevs av mig som något gjort av någon som inte "lever" i appen på det sätt som jag som företagare gör.
Eller så är det jag som blivit medelålders grinig gubbe och till sist börjat bli emot förändringar... Vem vet? 🙂
Jag har en 34" skärm med upplösningen 3440x1440 och jag måste ändå scrolla för att kunna se resultat. Någon har ju misslyckats med sitt jobb...
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.