Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Frédéric
MEDLEM

Påminnelse Direkt Privat kund (RUT)

Hej,

Jag har aktiverat Påminnelse direkt därför jag har en kund som har inte betalat sin faktura.

Men när jag kollar i obetalt fakturor i Påminnelse Direkt kommer bara Företag fakturor, alla privat kunder som använder RUT kan jag inte se dem på lista. Så jag kan inte välja den jag vill gå vidare med.

Är min inställningar inte klar ?

Tack för hjälpen

/F

 

Innehållet är verifierat av Visma Spcs 24-05-21

11 SVAR 11
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej Frédéric!

 

Orsaken till att fakturor med ROT/RUT inte syns i listan beror på att Visma Påminnelse Direkt i dagsläget inte har stöd för att kunna hantera ROT/RUT-fakturor, så dessa behöver du hantera manuellt.

 

Varmt välkommen tillbaka till oss i forumet.

Önskar dig en fortsatt fin måndag!

/Tinne

Hej! Jag lyfter den här tråden igen. Finns det någon planerad lösning på RUT/ROT-fakturor? Jag skickar 99% av mina fakturor med rut-avdrag..

Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Lugnets Allfix 

Tack för att du hör av dig och jag förstår att det är en efterlängtad funktion. 

 

Vill bara uppdatera dig så du vet att vi sett din tråd. Vi väntar på ett internt svar och uppdaterar dig så snart det finns mer information i ärendet. 

 

Trevlig helg

//Tinna

Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Lugnets Allfix 

Nu har jag fått mer information om hur planerna ser ut.  Vi gillar verkligen ditt förslag och att det är något vill gärna vill genomföra men att det inte finns med i planerna den närmaste tiden. 

 

Tack för att du hörde av dig

//Tinna

Frédéric
MEDLEM

Hej,

Kan vi veta varför? Varför det går bra för företag men inte för privat person? 

Vad är det som är mer komplicerat med privat person?

Tack

/F

Hej @Frédéric!

Jag hoppar in här i tråden för att meddela att vi undersöker din fråga och återkommer i tråden så fort vi vet mer.

 

Tills vi hörs igen önskar jag dig en fin helg!

/Tinne

Hilda Kidell
APPLICATION SPECIALIST

Hej! @Frédéric 

Det är nog egentligen inte så att det är mycket krångligare utan det var en prioritering när man först byggde funktionen. När man byggde funktionen valde man forma den som den är idag för att sedan se hur den togs emot och hur efterfrågan såg ut. Alltså vill men se hur den används, vad man får för feedback och efterfrågan på vilka som vill använda tjänsten. Detta för att inte lägga tid på något som man då kanske sedan behöver bygga om eller som kanske inte ens kommer att användas.  

Men vi kommer ta vidare era önskemål för framtida planering av hur tjänsten ska utvecklas! 

Ha det fint! 

Carina Wesenlund-Jonsson
VISMA CERTIFIERAD BYRÅ

Eftersom den här möjligheten att kunna skicka inkasso osv inte fungerar för dom som har RUT/ROT tjänster är frågan vad finns/erbjuder ni får möjlig funktion istället? Det är inte vettigt att behöva ha manuell hantering när vitsen med eEkonomi är att det skall gå smidigt och effektiv samt vara tidsbesparande.

En av mina kunder har stora RUT/ROT flöden.


Carina Wesenlund-Jonsson
- din personliga redovisningskonsult

Hej @Carina Wesenlund-Jonsson!

 

Vi har en partner som heter eKrav som tillhandahåller en liknande tjänst. När jag läser om tjänsten så hittar jag dock ingen specifik information om ROT/RUT, så jag tänker att det är bäst att du tar kontakt med dem och hör med dem hur det fungerar med ROT/RUT.

 

Hoppas detta kan vara en fungerande lösning för att slippa den manuella hanteringen.

Trevlig helg!

/Tinne

Lyfter frågan igen så här i början på nya året! Visst finns eKrav men det är inte särskilt smidigt att behöva lägga in obetalda fakturor manuellt.. 

Frida
Lugnets Allfix AB

Hej @Lugnets Allfix!

 

Vi har fått information om att det just nu inte är planerat att implementeras inom den närmsta tiden, men vi har sett era önskemål och tagit det vidare internt till våra produktspecialister.

 

Önskar dig en fin eftermiddag

/Tinne