Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Resultaträkning för föreningar

Vi är en förening som köpt eEkonomi för föreningar. När vi skriver ut resultaträkningen ser ju överskrifterna konstiga ut - de är ju gjorda för företag inte föreningar. Exempelvis hamnar bidrag och medlemsavgifter under rubriken "Aktiverat arbete för egen räkning". Hur ändrar man det här så att det blir anpassat för föreningen? Kan ju inte skicka en sådan resultaträkning, ex till kommunen. 

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej!

I Visma eEkonomi har du idag ingen möjlighet att göra några förändringar på balans- och resultaträkning eller göra ändringar av rubriken.

Vi har heller inte hört att det ska vara några problem med att använda resultaträkningen som en förening men jag förstår hur du tänker. 

Gå gärna in och lämna ett önskemål om produktförbättring till vår utvecklingsavdelning.

I Visma eEkonomi finns det en knapp längst ned på sidopanelen som heter Feedback och förslag. Klickar du på den knappen kommer du till förslagssidan i Visma eEkonomi. Tryck sedan på den gröna knappen Lämna förslag. Du kommer då att länkas vidare till ett formulär där du kan lämna ditt önskemål. 

eekförslag.PNG

Önskar dig en fortsatt fin dag och välkommen tillbaka till forumet.

//Tinna

Fd medlem
Inte tillämpbar

Märkligt att man då går ut med att man säljer "Visma eEkonomi för föreningar" när det inte alls är anpassat för föreningar.

"Oavsett om du är kassör i hembygdsföreningen, scouterna eller dina barns idrottsklubb kan du sköta föreningens administration med Visma eEkonomi för föreningar. Programmet har allt som du behöver. Och lite till."

Hej @Fd medlem ,

Vi arbetar aktivt med att anpassa eEkonomi mer för föreningar. Även om det finns saker vi vill förbättra, så anser vi att detta är det bättre programmet för att sköta sin bokföring i en förening. I den här forumtråden har vi även diskuterat några av fördelarna med eEkonomi.

Om du har några synpunkter på vad som kan förbättras i produkten får du som min kollega Tinna nämner gärna gå in under Feedback och förslag för att skicka in dina idéer så kan vi se vidare på detta.

Önskar dig en fin dag!

/ Hanna B