Hej,
När jag ska skriva ut tex. en faktura så finns alternativet "Skriv ut som pdf" men om jag vill skriva ut direkt till min skrivare och få en pappersfaktura hur gör jag då?
Lite omständigt att först skapa en pdf och sedan öppna pdf:en för att sedan kunna skriva ut den. Måste finnas ett smartare sätt eller?
Mvh,
Kristian
Hej @Kristian1!
I vilket syfte vill du skriva ut fakturan i din skrivare?
Varför vill du ha en pappersfaktura?
I Visma eEkonomi, som det ser ut idag, så finns det inget enklare sätt än det du själv beskriver. Vi vill såklart att man i största möjliga mån ska slippa att skriva ut pappersfakturor. Om jag ska vara ärlig så tror jag inte, personligen alltså, att detta är något som kommer förenklas i programmet - isåfall rör vi oss nog mot smidigare och bättre flöden för elektroniska fakturor för att du helt och hållet ska slippa skrivaren och pappersfakturor!
Väl mött. 🙂
Vi har många äldre kunder och de vill ha en pappersfaktura.
De har inte Kivra eller epost. Som jag ser det skulle det inte kunna skada att även ha detta som alternativ utan bara göra programmet bättre och smidigare att använda.
Jag är den första att erkänna att följande förslag är rätt så... ..tekniskt, men se det som ett teoretiskt alternativ till att Visma SPCS lägger in pappersutskrift i systemet. (Vilket jag inte tror kommer ske, det är antagligen helt enkelt inte värt det för dem som leverantör. Skrivet utan värdering, bara "kall" analys av utvecklingen.)
Skulle inte förvåna mig om det finns program man kan ha i bakgrunden på sin dator som ligger och bevakar en mapp/folder och beroende vilken slags fil som skapas så vidtas valda åtgärder. Så till exempel om det i en speciell utsedd mapp skapas en fil som börjar på "Faktura" och är en PDF så skall den skrivas ut på förvald skrivare. Som sagt, om det verkligen går vet jag inte, bara tänker högt.
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.