Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

BooABja
MEDLEM

Skriva ut valuta på faktura

Jag fick precis en fråga från kund jag aldrig fått förut: "bifogad faktura avvisades på grund av saknad valuta. Vänligen korrigera den och skicka in den på nytt"

 

Det är en svensk kund och en skickad vanlig svensk stadardfaktura. Men jag förstår dem! Det står inte SEK ngnstans.

 

Hur kan jag lägg till så att valutan alltid står med på fakturan?

4 SVAR 4
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @BooABja 

Tack för att du ställer din fråga i forumet. 

 

Det stämmer att vi  idag inte skriver ut SEK på svenska fakturor i VIsma eEkonomi. Du får gärna registrera det som ett förslag på programförbättring direkt till våra utvecklare av programmet. 

 

I Visma eEkonomi finns det en knapp längst ned på sidopanelen som heter Feedback och förslag. Klickar du på den knappen kommer du till förslagssidan i Visma eEkonomi. Tryck sedan på den gröna knappen Lämna förslag. Du kommer då att länkas vidare till ett formulär där du kan lämna ditt önskemål. 

 

Önskar dig en fin dag och välkommen tillbaka till forumet

//Tinna

 

BooABja
MEDLEM

Hej Tinna

 

Nu är det andra gången jag får ett icke-svar. Jag vill veta hur jag löser frågan.

BooABja
MEDLEM

Och nu har jag löst problemet själv - om jag väljer engelska som språk för kund skrivs SEK ut.

Ebba Arvén
COMMUNITY MANAGER

Hej @BooABja

Tack för din feedback. Som min kollega nämnde tidigare går det inte att ställa in SEK på svenska fakturor i eEkonomi. Om det inte är ett problem att fakturan och eventuella mejl från programmet blir på engelska, så är din lösning klockren. Tack för att du delar med dig av din lösning här i forumet – det är värdefullt för alla.
 

Ha en härlig fredag och en trevlig helg när det är dags!

/Ebba