Jag fick precis en fråga från kund jag aldrig fått förut: "bifogad faktura avvisades på grund av saknad valuta. Vänligen korrigera den och skicka in den på nytt"
Det är en svensk kund och en skickad vanlig svensk stadardfaktura. Men jag förstår dem! Det står inte SEK ngnstans.
Hur kan jag lägg till så att valutan alltid står med på fakturan?
Hej @BooABja
Tack för att du ställer din fråga i forumet.
Det stämmer att vi idag inte skriver ut SEK på svenska fakturor i VIsma eEkonomi. Du får gärna registrera det som ett förslag på programförbättring direkt till våra utvecklare av programmet.
I Visma eEkonomi finns det en knapp längst ned på sidopanelen som heter Feedback och förslag. Klickar du på den knappen kommer du till förslagssidan i Visma eEkonomi. Tryck sedan på den gröna knappen Lämna förslag. Du kommer då att länkas vidare till ett formulär där du kan lämna ditt önskemål.
Önskar dig en fin dag och välkommen tillbaka till forumet
//Tinna
Hej Tinna
Nu är det andra gången jag får ett icke-svar. Jag vill veta hur jag löser frågan.
Och nu har jag löst problemet själv - om jag väljer engelska som språk för kund skrivs SEK ut.
Hej @BooABja!
Tack för din feedback. Som min kollega nämnde tidigare går det inte att ställa in SEK på svenska fakturor i eEkonomi. Om det inte är ett problem att fakturan och eventuella mejl från programmet blir på engelska, så är din lösning klockren. Tack för att du delar med dig av din lösning här i forumet – det är värdefullt för alla.
Ha en härlig fredag och en trevlig helg när det är dags!
/Ebba
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.