Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Jocke - JP Ekonomiservice
VISMA CERTIFIERAD BYRÅ

Spara e-faktura som PDF

Hej

Vi får levfakturor via auto invoice och som e-faktura. Om vi skulle vilja spara dessa levfakturor som PDF filer hur gör vi då?

Går man in på fakturan när den är kopplad coh väljer skriv ut så skriver den enbart ut sida 1. Här skulle man vilja att man kunde ha exempel som i Admin om att spara ner fakturan.

 

Är detta på g eller har vi missat det någon stans om detta?

// Jocke - JP Ekonomiservice
5 SVAR 5

Jag gick in och testade direkt på en kund som hade en levfaktura på två sidor. Klickade på skriv ut och fick med bägge sidorna.

 

De gångerna man kanske inte får ut dem i en pdf är väl om man scannat dem separat och inte tillsammans. I mitt fall är det en kortfaktura på två sidor som scannats och skickats till autoinvoiceadressen och sen har man fotat alla kvittona i Scannerappen. När jag printar fakturan så får jag med bägge sidorna på fakturan men inte kvittona. Kanske är det så för dig att sidorna i fakturan inte skickats tillsammans?

 

I övrigt har jag inte tänkt på funktionen då man sällan har anledning att spara ner till pdf men kan vara bra för en revisor som ska granska eller om man råkar ut för en skatterevision och behöver skicka underlag.

 

Mvh

Lovisa

Med vänlig hälsning

Lovisa Ljungvall
4L Ekonomi
0522-650100

Hej

Har testat både de som kommer via AutoInvoice och de som är inlagda själva via bildunderlag.

Klickar man på skriv ut så kommer bara den bilden man har uppe fram som utskrift. Köra Chrome som webbläsare.

 

Jo men exakt, vi vill nu ha med dessa till revisorn för granskning.

// Jocke - JP Ekonomiservice

Dat var märkligt. Jag kör Edge men det borde inte spela någon roll...

 

Mvh

Lovisa

Med vänlig hälsning

Lovisa Ljungvall
4L Ekonomi
0522-650100

Hej Jocke, 

Detta ska funka sålänge underlaget är uppladdat som en PDF med flera sidor, är det flera PDF:er så skriver man ut en i taget. 

Eftersom jag inte har en helhetsbild av hur det ser ut för dig skulle jag rekommendera en kontakt till oss på supporten via telefon eller chatt om det fortsatt inte fungerar. På så sätt kan vi kika på det tillsammans med dig i ditt eEkonomi. 🙂 

Ha en fin helg! 
/My 

Hej

My, får det inte att funka, jag tar kontakt under dagen med eran support.

// Jocke - JP Ekonomiservice