Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

helenkatarina
UTFORSKARE

Autoinvoice (leverantörsfaktura) tar för lång tid

Hej!
När jag skickar en leverantörsfaktura som pdf till autoinvoice tar det för lång tid innan jag får tillbaka den i systemet. När jag började med detta läste jag att det skulle ta ca 4 timmar. Nu har jag väntat ca ett dygn. För ett tag sedan fick jag vänta flera dagar. Inte ok!

6 SVAR 6
Linnea Norden
ANSTÄLLD

Hej!

Om fakturan till kommer scanningscentralen innan lunch så finns den för nedladdning under eftermiddagen, inom 4 timmar. Om du den kommer till scanningscentralen efter lunch så brukar den finnas för nedladdning dagen efter. 
Men sen kan det även vara saker i din datormiljö, nätverk som påverkar att den inte hämtas förrän efter ett par timmar. 

//Linnea
helenkatarina
UTFORSKARE

Tyvärr det stämmer inte alltid. Jag väntade ca två dygn på den här fakturan och andra som jag skickat senare kom tidigare. 
Lena Ekonomi
MEDLEM

Håller med har samma problem. Skickade en faktura på em ena dagen den kom in dag 3. De som sköter tolkningen åt Visma sa till mig en gång att det är många fakturor som står i kö. När jag nämnde det för Visma sa de att de aldrig hört talas om någon kö. Jag har jätteproblem med vissa fakturor från vissa leverantörer hela tiden så jag anser att Visma bör byta tolkningsleverantör. Så de 4 timmarna håller väldigt sällan och jag började med detta pga att det skulle vara kort tid.
Linnea Norden
ANSTÄLLD

Hej Katarina och Lena Ekonomi!

Ni kommer bli kontaktade av oss för att kolla vidare på att det tar lång tid hos er. 

/Linnea
helenkatarina
UTFORSKARE

Nu har jag väntat över tre dygn på tre fakturor och över två dygn på tre fakturor.

De ankom på kvällen sen vid 20-21-tiden. Skumt.