Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Thomas51
CHAMPION

Betalningsvillkor

Hej!

Har en kund som vill ha betalningsvillkoren "Net 30 days paid on 15th".  Går det att lägga upp det som betalningsvillkor?

 

 

5 SVAR 5
Agnes Ohrling
COMMUNITY MANAGER

Hej Thomas51!

 

Du kan lägga upp nya betalningsvillkor under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Betalningsvillkor. Klicka på knappen med den lilla solen eller använd kortkommando N+Ctrl för att skapa ett nytt betalningsvillkor. 

 

Har du några följdfrågor eller om du behöver ytterligare hjälp så är du alltid välkommen att höra av dig till oss i forumet eller till våra kunniga kollegor på supporten

 

Ha en fin dag! 

Agnes

Hittar du ett inlägg som du gillar eller som har hjälpt dig? Ge det en like eller markera det som en 'Godkänd lösning' för att sprida vidare kunskapen till andra användare här i forumet 🙂

Det känner jag till. Problemet är vilken betkod jag fyller i för att det ska bli rätt.

 

Hej!

 

Hur är det tänkt att det ska fungera?

Det finns vissa specialkoder för viss dag nästa månad (Mxx) eller sista X månader senare (Sx).

Tryck på F1 när du står i inställningarna på betalningsvillkor så kommer du till den här sidan:

https://helpcentre.visma.net/?application=Administration&source=Standalone&userLanguageCode=sv&compa...

 

Själva har vi exempelvis innevarande månad + 15 dagar, så M15 fungerar bra i det fallet.

Fast innevarande månad + 15 dagar fungerar inte här.

Skickar dag en faktura idag blir det förfallodag 15 januari med 30 dagar och de betalar den 15 januari.

Skickar jag fakturan imorgon blir förfallodagen den 16 januari och betalningen kommer den 15 februari.

 

Hej Thomas51!

 

Precis som i hjälpavsnittet du hänvisar till så står det vilka koder du kan använda under Fältförklaringar - Betkod, men jag tolkar dig som att du inte får det betalningsvillkoret du önskar?

Utifrån det du beskriver så tror jag att det blir svårt att hjälpa dig via forumet. Jag rekommenderar dig att kontakta vår grymma support som har möjlighet att titta på detta tillsammans med dig i realtid.

 

Du får väldigt gärna återkoppla här i tråden hur det går sen, då det kan vara god hjälp för andra användare också.

Önskar dig en trevlig helg!

/Tinne