Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

E-orderformat

Vi har en kund som vill börja skicka e-order till oss, och har skickat ut en enkät där man skall ange vilket format man kan ta emot en EDI-order i. Man har angett 3 olika:
ORDERS EDIFACT D96A enligt STFI
Sveorder 2.0 enligt STFI
Sveorder BIS28A 1.0
För att komma vidare i enkäten måste jag ange ett format. Är det någon här på forumet som vet vilket man skall ange? Vi använder Administration 2000. Jag kunde inte få svar via chatten!

6 SVAR 6
Davor P1
CHAMPION

Jag tror att om du anger att växeln /VAN är Inexchange så tror jag att de får rätt på det.

Annars ring och kolla med Inexchange som ligger i bakgrunden vad gäller Autoinvoice....

En kvalificerad gissning är att det nog fungerar med Sveorder 2.0.....

//Davor P
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack för tipset Davor!
Thomas10
UTFORSKARE

Tänk bara på att Visma inte stöder "elektroniskt" ordererkännande, dvs. svar i samma format som ordern kom i. Visma kan bara skicka e-post med PDF som svar och vissa kunder accepterar inte det.
Det var en "dealbreaker" för oss när vi ville börja med e-order mot en kund.
Helena Andersson
ANSTÄLLD

Hej
Vill bara smyga in och säga att din (Thomas) synpunkt gällande ordererkännade är bra. Vi diskutera detta vidare och hoppas det kan komma en lösning för ordererkännande via Autoinvoice inom snar framtid.  

hej

väntar  också på att visma2000 ska klara skicka ordersvar/bekräftelse som e-ordersvar.  

 

ska igång med ny kund, e-order, pratat med inexchange och dom säger att det vi idag har aktiverat med 1 kund är "aktiverat via API" från visma, hur gör jag för att komma vidare och ta emot e-order från fler kunder?  förvånansvärt lite info om detta, trots att visma skriver mycket om digitalisering...

 

Hej Per__42!

Jag har besvarat dina frågor i ditt egna inlägg.

Återkom gärna om du har fler funderingar!

 

/Tinne