UTSKRIFTFUNKTIONEN Återinför så att man kan välja själv hur många och vilka sidor man vill skriva ut - detta är urdåligt och tar alldeles för mycket tid och blir fel i onödan!! Det var ju bra som det var, och kan knappast vara dåligt för någon att man kan välja själv!
Löst! Gå till lösning.
Jag håller också med, men av en annan orsak. Som det är nu måsta man gå igenom varenda faktura före utskrift och kolla så det skrivs ut till e-post som vi vill. Om det inte står e-post måste man gå in på varje kund och ändra på utskriftsfliken.
Så som det var förut var bättre, MEN med tillägget att om e-post saknas, så kunde man bara lägga till en e-postadress. Det hade varit bra då om man hade kunnat välja att få ut fakturan på papper med kopia istället.
Jag utvecklar gärna detta om det är av intresse.
Tack för tipsen.
1: Massuppdatera tar otroligt lång tid att göra. Gör det på det vi säljer i Webshopen för att ändra fakturautskrift till PDF, då vi inte skickar dessa till kund. Förstår inte varför det tar så lång tid.
2: Om jag väljer e-post som normalvärde, vad händer då om det inte finns någon e-post reg på kunden? Kommer det då upp en fråga "vill du istället skriva ut fakturan på papper?" Det skulle vara mycket bra!
// Monica
Håller med!
Sedan har jag en fundering när man skriver ut Leverantörsskulder / Kundfordringar skulle jag vilja få med ALLA som är registrerade inte tom datum man skriver ut. Men det kanske är en inställning som jag missat. Innan uppdateringen så behövde jag inte sätta datum längre fram i tiden för att få ut detta. Tar lite tid innan man fattat/hittat hur man skall göra.
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.