Hej på er,
Tack för era inlägg och synpunkter. Som ni ser har det dykt upp flera olika frågor i den här tråden, som jag svarat på som kommentar till respektive inlägg. Till det vill jag besvara era funderingar kring att vi idag saknar möjlighet att välja exakt
sida att skriva ut.
Förändringen i sig har varit väldigt medveten och vi var beredda på att den tidigare utskriftsdialogen via Förhandsgranska skulle saknas av vissa användare. Vår vision i förändringen var att skapa en helhet i utskriftsrutinen som ska passa många olika utskriftsval. Programmet har fram till 2014-versionerna varit väldigt formade av pappersutskrifter till
skrivaren men idag ser vi att fler och fler fakturor skickas med e-post/elektroniskt. Förhandsgranskningen har vi därför valt att låta vara just ett
granskningsfönster av det som kommer skrivas ut på
olika sätt.
Det går att skriva ut enskilda sidor idag genom att först spara dokumentet till PDF och välja sida vid utskrift från PDF. För att slippa leta efter PDF:en på datorn kan det vara till hjälp att ställa in att filen ska öppnas automatiskt (Arkiv - Inställningar - Programinställningar - Öppna tillhörande program vid filutskrift). Jag förstår att detta kräver några fler steg än tidigare men vi ser inte att behovet att välja sida i utskriften är så pass stor bland majoriteten av användarna att vi kommer återinföra möjligheten inne i programmet. Iallafall inte i nuläget, då vi får väldigt få kommentarer i frågan i förhållande till andra önskemål.