Hej
Supporten har tekniska problem och vi har fakturor med många rader?
så undrar om någon kan hjälpa oss med problemet som finns i nya versionen?
Vill du fortsätta använda Godkänn preliminärt belopp för att du har många rader att fakturera på dina inkommande följesedlar, och dessutom behöver ha summan för diffen korrekt, kontaktar du Visma Spcs Support så hjälper de dig vidare.
Tacksam om någon kan ring eller maila oss
Hej @nicke_7
Tack för att du skriver till oss i forumet.
För att lösa detta behöver du kontakta mina kollegor på supporten. Denna veckan har vi chatten stängd men du når supporten på telefon 0470-70 62 00.
Måndag - Torsdag: 9-16.30
Fredag: 9-16
Välkommen att kontakta supporten
//Tinna
Ärligt talat, när f*n ska detta fixas? Alla formuleringar i inlägget från Visma i detta ärende om felet är fullkomligen vanvettiga och supporten var obefintlig när vi sökte hjälp, beskedet var att det fixas i en uppdatering. Det har gått en månad nu och ingen fix har skickats ut. Detta är inte ett skitfel, detta måste ni ordna, för tre veckor sedan. Skickar kostnaden för frågor som uppstår från revisorn till ert kontor.
Hej!
När det gäller felet med att det blir en felaktig differens på leverantörsfakturan så finns all information i forumtråden Det blir felaktig diff på leverantörsfakturan när du använder kommandot Godkänn preliminärt belopp. Felet som vi har är ett visningsfel så det går bra att journalföra fakturan, skapa betalning på fakturan osv utan att det är något som ska påverkas, det är alltså inte någon faktisk differens som uppstår av kommandot Godkänn preliminärt belopp.
Vill du kunna arbeta vidare med Godkänn preliminärt belopp och behöver ha summan för differens korrekt så behöver du kontakta vår support för att få tillgång till en fil som hjälper till att ta bort differensen.
Den informationen jag har i dagsläget är att detta kommer att rättas i nästa version som vi släpper av Visma Administration men när det sker kan jag inte svara på.
/Jenny
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.