Jo, efter den här infon jag fick av Lena, tusen tack för det, så har jag då ställt in programmet så att den sparar var 5:e minut. Och sedan har jag tänkt lite till....
Om jag nu låt säga drar igång ett bokslut på morgonen, jobbar på under dagen och skapar bilagor m.m. Programmet sparar då var 5:e minut vilket då är kanon. Men på eftermiddagen så misslyckas den sista sparningen, typ som den gjorde häromdagen för oss med då vid nedstängning, och alla bilagor blir tömda, som dom blev för oss. Är det då så att jag lik förbaskat har ett tomt bokslut därför att den sista automatsparningen nollade de tidigare (vilket jag antar sker)? Eller kan man kanske då återställa filen till tidigare version? Eller är jag även då rökt?
Och en annan tanke är ju denna, om jag nu ställt in var 5:e minut innebär det då att om jag avslutar programmet innan det gått 5 minuter, tappar jag då det jag gjort sedan förra sparningen eller fungerar det så att det är var 5:e minut och vid avstängning? Vilket jag verkligen hoppas är fallet....
Det bästa vore ju en spara knapp, framförallt så att man, precis som i Skatt, kan göra ett komplett bokslut. Spara det. Sedan joxa lite olika alternativ och spara dom som version 2,3,4 osv... Idag så kan man inte "leka" i bokslut för att testa olika utfall utan att tappa originalet. Detta då jag inte kan påverka sparningen...