För ett halvår sedan bytte jag från Fortnox till Visma. Första fakturan skickades då av någon anledning direkt till Fortnox, Visma är än så länge det enda företag som gjort detta, vilket är tämligen besynnerligt då det är ett konkurrerande bokföringsprogram som jag skulle byta från.
När jag senare börjat använda Visma Lön Direkt, så fick jag till slut en påminnelse från Visma Amili, trots att jag aldrig sett röken av någon faktura. Då lärde jag mig att man kan se sina fakturor på "Mina tjänster" under "Fakturainformation", så sedan dess har jag kontrollerat denna sida för att se så att jag inte har missat någon faktura.
Så nu i slutet på året var det dags. Jag har fortsatt inte fått någon faktura. Jag har läst att om man har e-mail adress registrerad så bör man få den via e-mail, men icke (ja, jag har kontrollerat skräpposten). Borde inte vara något problem, eller hur? Man kan ju se sin faktura under "Fakturainformation". Hah! Ja, om den är betald. Det enda jag kan se är "Fakturaspecifikation", ikonen för "Hämta fakturakopia" saknas.
Då detta är ett forum med många kloka människor, så undrar jag nyfiket om någon annan har varit med om detta, och/eller om ni vet vart fakturorna skickas?
Löst! Gå till lösning.
Hej @nikkah
Först och främst är jag ledsen för det besvär detta kan ha orsakat dig.
Precis som du nämner, kan fakturorna normalt sett ses under Mina tjänster - Fakturainformation. Om fakturan är betald, kan du dock behöva kontakta vår avtalsavdelning för att få en kopia av den om ikonen för "Hämta fakturakopia" saknas.
För att säkerställa att du får dina fakturor rätt i framtiden och få hjälp med din nuvarande situation, rekommenderar jag att du kontaktar vår avtalsavdelning. De kan hjälpa dig med dessa specifika frågor.
Du når dem på telefonnummer 0470-70 62 50.
Öppettider: Vardagar 9-12
Jag hoppas att detta hjälper dig och återigen, ursäkta för eventuella besvär.
Och välkommen som ny forummedlem!
/Tinna
Jag ringde avtalsavdelningen, och det visade sig att mina fakturor fortsatt skickades med e-faktura till Fortnox.
Ang. "Hämta fakturakopia" så fick jag veta att det för tillfället inte fungerar med nyutställda fakturor, ett problem som det arbetas på.
Hej @nikkah
Men nu är allt i sin ordning vad gäller din faktura från oss eller hur är tanken? Uppskattar att du delade med dig och återkopplade till oss i forumet.
/Tinna
Hej Tinna,
Ja, jag fick en kopia av fakturan via e-mail, sedan om nästa faktura kommer att komma den vägen återstår att se. 🙂
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.