Hur ska jag bokföra pensionsinbetalningar i en enskild firma?
Jag är ledsen... men even efter några år vi har inte ett svar på frågan:
"har enskild firma och har startat ett pensionssparande som dras från företagskontot varje månad. Jag undrar hur jag ska bokföra det, för att kunna särskilja det sedan när jag ska deklarera och göra avdrag?"
Svaret som alla tycke är rätt var: "bokför på 2014 som ingår i grundkontoplanen i eEkonomi men är inaktiverat från början."
Det stämmer inte, som JonSvenssonKarlsson skrev.
Jag har pratat med Visma kundtjänsten och de bekräftade att konto 2014 har tagits bort från grundkontoplanen i eEkonomi.
Det går att lägga till men det finns ingen logik bakom den och det blir inte automatisk att kunna särskilja det sedan när jag ska deklarera och göra avdrag.
Det är en enkelt fråga.
Därför användar vi bokföringsprogram att göra sådana saker för oss.
Finns det någon lösning med Visma eEkonomi... eller måste jag ha post-it lappar bredvid denna programmet?
Hej!
Tyvärr finns det inte något sätt att få över det saldot som du bokför på 2014 utan du behöver lägga in det manuellt i deklarationsmodulen. I denna tråden så finns det beskrivet hur du gör detta.
Det jag kan tipsa om är att lägga det som ett önskemål/idé om det är något du känner hade förenklat din hantering av bokföringen. Här kan du läsa en beskrivning om hur man gör det i programmet.
Ha det fint!
Josefine
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.