Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej!Om du står inne på en bilaga och raderna inte räcker till har du längst ner möjlighet att Klicka på Lägg till sida, om det är en sådan tillagd sida du vill ta bort går du in på bilagan igen och då borde du komma åtKommando - Ta bort sida.Är det däremot att du vill ta bort en underbilaga får du i listan markera underbilagan och under Kommando välja Ta bort. Hoppas att det löste ditt problem./Mia
Hej,Normalt bokar man upp semesterlöneskuld i slutet på varje år (eller lite större företag varje månad).Denna bokas normalt 7090 mot 2920. Dessa poster ska spegla den aktuella skulden man har att betala ut till personalen vid t ex uppsägning.Om jag vore du skulle jag kolla vad underlaget är till uppbokningen (verifikationen). Är det sem löneskuld skulle jag boka om beloppet från 2910 till 2920.//Tina
På huvudbilagor är tanken att du ska kunna specificera kontot direkt på bilagan, istället för att skapa en underbilaga.Under varje konto kan du lägga flera textrader och belopp för att specificera vad som skett på kontot.Detta sätt kan vara användbart när du ska specificera kortfristiga fordringar/skulder eller upplupna och förutbetalda intäkter och kostnader. Om du t ex ska specificera upplupna kostnader och inte behöver använda beräkningshjälpen som finns på underbilagan Upplupna kostnader, kan du i stället specificera de upplupna kostnaderna direkt på huvudbilagan.Textraderna på bilagorna har funnits en längre tid i bokslutsprogrammet.
HejLöneskatten på pensionskostnader beräknas med beskattningsunderlaget gånger 24,26 %, använd gärna beräkningsbilagan Löne/avkastningsskatt, kalenderår som hjälp. Den hittar du när du står inne på INK2, under Underlag för särskild löneskatt, eller genom att klicka på Ny längst upp så kan du välja upp bilagan Löne-/avkasningsskatt kalenderår under Beräkningsbilagor./Mia
Hej Johnny,När du är inne på Årsredovisningen markerar du dokumentet Årsstämmeprotokoll paragrafer och klicka på Redigera längst upp. Du kommer nu in i dokumentets redigerarläge. Dokumentet är i detta fall uppbyggt både med kolumner i tabellform och en text-del. Är det rader i tabellen som du vill radera så högerklickar du på raden och väljer "ta bort rad" i Menyn. Om du vill ta bort rader i text-delen kan du ställa markören på önskat ställe och klicka på Delete./Mia
Genvägar