Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej! Allmänt man kan säga att R29 på blankett NE är det högsta avdrag för positiv räntefördelning som får göras. Se utdrag från SKV 295 sid 20-21. Se även bifogad bild, där man kan utläsa lite av de punkter som du hänvisar till i lagtexten. Att svara på liknande frågor är som sagt inte helt enkelt. Som jag tidigare nämnde i tråden behöver vi mer specifika uppgifter från ditt fall. För att komma vidare behöver du skicka in en säkerhetskopia för den aktuella deklarationen. Beskriv då även dina siffror och vad som du menar blir fel. Samt vad du tycker att resultatet ska vara på Skatteverkets blankett NE. Ta kontakt med supporten så hjälper de dig med säkerhetskopia osv.======================================================================== Angående beräkningsbilaga N6, så finns detta kommenterat i annan tråd i forumet. Länk .... https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs/topics/bm17sjdef6a9q
Vi som ansvarar för innehållet i Visma skatteprogram följer noggrant diskussioner inom den skattejuridiska litteraturen kring förändringar av det svenska skattesystemet. Vi tar också del av de prejudicerade domar som publiceras kring olika skattefrågor för att kunna anpassa programmet till ny rättstillämpning om så erfordras. Vi har dock inte funnit några rättsfall som stöder uppfattningen om att brott om retroaktivitetsförbudet gäller för den återinförda löneskatten. Några ändringar i programmet enligt dina önskemål är därför inte möjliga innan sådana rättsfall finns. Du har naturligtvis däremot alltid möjlighet att i programmet själv som ett övrigt yrkande i deklarationen bland övriga upplysningar framföra kravet att löneskatten på 6,15 procent inte ska påföras och då framföra de argument du har för detta.
Hej Anna, det stämmer.Tack för din fråga./Victor
Hej!K13 Skall du fylla i om du enligt skatteverkets broschyr: SKV 292 om det har avyttrats kvalificerade aktier genom ett s.k. andelsbyte så som du beskriver, enligt vad jag kan utläsa i broschyren så stämmer det du skriver mycket bra, dock finns det en del olika regler krig hur detta skall registreras beroende på hur andelsbytet skett.Kika gärna i broschyren i den bifogade länken ovan och om du ändå skulle vara osäker på detta rekommenderar jag att du tar kontakt med skatteverket./Carl
Utifrån ovanstående uppgifter bör lönesumman beräknas på det sätt du anger. I skatteprogrammets fåmanskalkyl finns inga speciella fält för att ange att ett delägt dotterbolag äger ett annat delägt dotterbolag. För dotterbolag C kan man då t ex ange att moderbolaget (A) äger 90,24% av bolag C. (96% av 94%)
Genvägar