Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Jo, hade tänkt uppdatera till sagda version idag. Så jag tog då sedvanlig säkerhetskopia på byråstöd, satte igång den igår, den tar ju lite tid... 17 gb drygt... och förberedde mig för en installation.. Men när jag läser infon så inser jag, eller åtminstone tror jag, att detta är en lika stor uppdatering som förra gången ni bytte databas. Den minns jag med leda... För ni skriver att man skall starta företaget efter uppdatering och att det tar en stund och tar lite plats. Det ni inte skriver är, åtminstone så var det så förra gången, att man skall öppna ett företag i taget. Inte som normalt att användarna kan uppdatera dom lite löpande utan ett företag i taget. Vilket då tar ett tag med 293 st kunder aktiverade i Administration via Byråstöd. Förra gången satt jag typ 10-12 timmar och bara öppnade ett företag, konverterade det för att sedan stänga det. Då är dubbla skärmar och netflix ett krav... . Men jag ser även att SQL:en uppdateras i Byråstöd. Och undrar ju då om jag skall uppdatera den först? Lön har vi problem med då det säger att vår databas är för gammal, fast programmet funkar. Kommer det då att lösas? Rent generellt sett så saknar jag info som är å ena sidan detaljpåverkande men ändå övergripande. I vilken ordning skall jag uppdatera, vad innebär uppdateringen för mig som byrå osv. Förra uppdateringen, den stora då, väntade jag länge med vilket räddade min dag då den ju innehöll en hel del problem... som jag tack och lov slapp.Men som sagt, ibland känns det som om ni tror att alla era kunder har ett företag att sköta, hur jag som byrå "drabbas" tänks det kanske inte så ofta på. Och visst, jag skulle slippa alla uppdateringar om jag använde eEkonomi är ju något som så klart används som argument. Men 7 st på företaget som skall jobba så måste jag ha kontroll på när uppdateringar sker. Vi har så många datum som är viktiga och vi är enormt beroende av att programmet funkar så jag rör inget som funkar och absolut inte nära en momsredovisning, deklarationsdag eller liknande... Vilket då händer med molnlösningarna. Både ni och BL har gjort uppdateringar när slutdatum... Om jag inte får svar på det här så kontaktar jag er under veckan för att få svar på mina frågor om hur uppdateringarna påverkar mig, i vilken ordning dom skall göras och vad som skall göras sen... Over and out
hur bokför ni inbetalningar via IZettel där dom tar en % avg på summan ..samma dag enligt protokolleller när det komm??er registrering från bank

Status changed to: Inte planerad just nu

Hej, Tack för att du delar med dig av dina funderingar! Som det är idag i programmet kan du lägga till dokumenttexter ( Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Försäljning - Dokumenttexter) men det går inte att få programmet att hämta information om en specifik order som du önskar. Det är inget som är planerat att införa i dagsläget så jag rekommenderar dig att ta kontakt med en partner till oss för att se om dom kan hjälpa dig att bygga en egen utskriftsmall. På vår hemsida kan du få hjälp med att hitta en återförsäljare. När det kommer till att använda olika mallar är det inte heller planerat att införa men du kanske kan komma en bit på vägen genom att använda utskriftsvalet Extra orderdokument. Det är dock manuell hantering för när du ska använda vilket utskriftsval i så fall, det går inte att styra direkt på kunden. Ha det fint! /Jenny

Status changed to: Inte planerad just nu

Hej! Att kunna skicka e-faktura till en privatperson är inte planerat att införa i programmet som det ser ut just nu. Är det något som förändras återkopplar vi självklart! /Jenny
Awesome
Genvägar