Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej! Tack för förklaringen med det hjälper inte mig... Att skriva ut via verifikationslista blir en väldigt krånglig väg samtidigt som det fortfarande står verifikationslista på utskriften trots att det inte är en lista. Jag fick via eran support hjälp att skriva ut verifikationen genom att när jag har en verifikation som jag vill skriva ut i aktivt läge, alltså synlig på skärmen längst fram, att då trycka på symbolen för utskrift. Då skrivs enbart verifikationen ut och ej som verifikationslista som i ditt exempel Det jag önskar är att denna möjlighet som din kollega visade mig skall finnas med i menyn utskrift och att det skall vara möjligt att välja fler verifikationer där varje verifikation skrivs ut på en ny sida istället för att behöva göra ett nytt val för varje verifikation. Mvh Sofia
Hej Benny! Gällande din andra fråga: När du plockar upp en beställning på en inkommande följesedel eller en leverantörsfaktura och fyller i hur många som levererats in, kan du vid en delleverans fylla i fältet Restnoterat. Detta hamnar då som Väntas på beställningen. Då kan du plocka upp beställningen på en till följesedel/leverantörsfaktura om leverans sker senare. Eller om beställningen ändras kan du gå in på beställningen och ändra i kolumnen Väntas och där skriva 0 om beställningen ska ses som slutlevererad. Återkom gärna om detta inte var vad du menade eller om du undrar över något mer!
Hej Inger! Kommer revisorn fortsätta sköta bokföringen åt dig, eller är det tänkt att du ska ta över från och med nu? Vet du om din revisor har bokfört verifikationerna fram till 130228 åt dig? I så fall kanske det är lättast om du ber honom om en SIE-fil vilket gör att du får över alla verifikationerna direkt in i ditt program. Har revisorn använt programmet Visma Administration kan du få en säkerhetskopia och på så vis få med dig både detta och tidigare år. Annars är 3041 ett försäljningskonto. Konton i klass 3 ökar i kredit, vilket betyder att om du har 50 000:- i intäkter ska beloppet ligga i kredit. Har intäkterna kommit in via försäljning så är kanske ett konto i klass 1 rätt att använda. Exempelvis 1930 för bankkontot. Har du några underlag att utgå från? Återkom så hjälper jag dig gärna vidare!
Hej hej! Det här fältet finns sen tidigare och heter LokalAnm. Det har dock inte varit så tillgängligt i programmet förrän nu när det används som Kommentar. Med andra ord inte så lätt att lista ut detta fält på egen hand i rapportgeneratorn:) Hoppas du får ordning på din rapport!
Hej! Det bör räcka att du sätter 0 i rutan varav moms och sedan lägger in motkonto. Om du använder en konteringsmall kan du behöva välja bort den innan du kan registrera.
Genvägar