Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej! Du registrerar faktureringsavgift i fältet "Exp. avg" under Arkiv-Företagsunderhåll-Order/Faktura.
Hej! Det finns en mall för ordererkännande med stöd för husarbete, dock utan logotyp. Du kan utgå från denna och sedan infoga din logotyp. Börja med att kopiera mallen "Order Standard - Stöd för husarbete" under Arkiv - Företagsunderhåll - Företagsinställningar - Utskriftsmallar. När du givit din mall ett namn öppnas malleditorn. Längst upp till höger har du en objektlista. Ta bort objektet Eget företagsnamn under Ruta - Eget företagsnamn genom att markera det och klicka radera. Därefter väljer du Skapa grafik ute till vänster. Gör sedan en ruta där du vill ha din logotyp. Nedanför objektlistan till höger klickar du på Vald bild och väljer sedan in den bild du vill använda som logotyp.
Hej igen! Jag förstår, då beror det på att valuta och språk inte är aktiverat i ditt företag. I Visma Administration 500 och 1000 är det ett aktivt val du behöver göra själv, medan det alltid är aktiverat i Administration 2000. Du aktiverar detta under Arkiv - Företagsunderhåll - Valuta och språk. Här kan du välja om valuta och språk ska vara aktivt för kundreskontran, leverantörsreskontran eller både och. När du gjort ditt val stänger du rutan och kan nu följa mina tidigare anvisningar för att få ut en betalningspåminnelse på engelska. Återkom gärna om du har fler frågor!
Hej hej! Börja med att kontrollera så du inte valt manuell bokföring av journaler. Gå in via Arkiv - Företagsunderhåll - Bokföring. Kontrollera om du har en markering i rutan "Manuell registrering av bokföringsorder". Den innebär att ingen verifikation skapas med automatik utan att du manuellt får bokföra efter journalen du skrivit ut. Om du inte har en markering i denna ruta får du höra av dig här igen så får vi kika vidare på det!
Hej! Tyvärr stämmer det att ordern tittar på språket som ligger på fliken två och alltså inte bryr sig om vilket språk försäljningsprislistan har. I tråden Kundens artikelnummer på fakturan har Monica önskat samma funktion. Gå gärna in och tryck på +1.
Genvägar