Hej, Har bara bokfört löpande händelser i några månader, tidigare haft redovisningsbyrå, så förklara gärna tydligt. Jag har en undran kring bokföring av händelser på skattekontot. Jag brukar ju bara bokföra dessa händelser i samband med betalning av skatt och moms, men nu har vi fått utbetalt pengar från skattekontot, ny slutlig skatt samt både korrigerad intäkts och kostnadsränta. Hittade en bra guide här: https://forum.vismaspcs.se/t5/Tips-om-bokforing/Bokfora-handelser-pa-skattekontot-i-ett-aktiebolag/ta-p/180812 Men undrar, ska jag bokföra dessa händelser nu på den 1:a december separat eller kan jag ta allt som händer på skattekontot under december på en och samma gång? Sen undrar jag hur jag praktiskt bäst går till när jag ska bokföra utbetalningen till bankkontot (från skattekontot) och ovan händelser. Har bankkoppling, men har inte riktigt förstått hur jag kopplar relaterade händelser med varandra. Har nog gjort två separata bokföringsposter innan. Tack på förhand Monica
... Visa mer