För alla företag som vill kunna arbeta i till exempel Visma Administration på distans har vi en lösning för. Via en molnserver från vår partner IT-stöd kan du använda Visma Administration precis som om du hade suttit på kontoret - och även flera personer kan jobba samtidigt. Har du fler program från oss kan du ha alla dina program i denna lösning. Det är dessutom smidigt för dig som tycker det är svårt att installera nya versioner eller ta säkerhetskopior på ditt företag - detta hanteras av molntjänsten.
I samband med Corona blev det ett ökat behov av att arbeta på distans och tillsammans med IT-stöd finns ett enkelt sätt för dig att använda Visma Administration i “molnet”. Molnservertjänsten har funnits och utvecklats i över 10 år och är speciellt anpassad för våra program. I dagsläget använder över 2000 Administrationsanvändare denna lösning för att kunna arbeta på distans.
Första månaden för tjänsten är kostnadsfri och det är inte heller något bindnings- eller uppsägningstid.
Gå till IT-stöds sida för att komma igång redan idag.
Det här tipsets innehåll har verifierats och uppdaterats av Visma Spcs 22-04-25
Tack. Konstigt att inte Visma tipsar om det när man chattar.
Det ser ut som om IT-stöd använder Microsoft och terminalserver app, då borde man ju kunna använda det i sin befintliga M365 utan att gå via IT-stöd oxå? Varför kan Visma inte tipsa om hur man gör för att få igång detta på en support-sida?
Hej!
De tips och råd som vi kan ge våra användarna är kring våra egna produkter. När det gäller övriga lösningar finns det en uppsjö av olika alternativ, men där är vi inga experter. I det här fallet har It-stöd erbjudit en lösning för våra användarna där de kan ge bra råd och stöd, därför hänvisar vi till dem då de har kunskapen kring just detta.
/Joanna
Ni som gått från lokalt till att köra Adm i molnet, återkoppla gärna om ni upplever någon prestandaskillnad. Responstid från det att man klickar på något, fritextsöker i artikelregister etc, tills det verkställs på skärmen, är man ju ytterst kritisk mot om man jobbar frekvent i applikationen. Börjar det ta sekundrar är det mycket tungjobbat.
Vi har arbetat med IT-stöd i flera år, började med deras applikation Transportbrygga, och slutade med att vi kör hela Visma i molnet. Är väldigt nöjda. Hos oss har Visma blivit snabbare än när vi körde lokalt, både vid frågor (sker blixtsnabbt) och utskrifter (som ibland tar lite tid när hela databasen ska sökas igenom). Får alltid supersnabb hjälp av deras support om vi behöver.
Känns som att jag skulle spara mycket tid vid bokslut om min redovisningskonsult kan logga in och kolla underlagen som ligger digitalt i systemet, istället för att lägga upp alla underlagen i deras portal...galet tidsödande.
Hej Agneta!
Du lyfter att du vill att din redovisningskonsult skulle kunna logga in och kolla underlagen som ligger digitalt i systemet. Jag får hänvisa till IT-stöds support hur/om du kan lösa detta.
I vårt webbaserade ekonomiprogram Visma eEkonomi kan du samarbeta med din byrå, vilket innebär att du och din byrå delar samma program. Ni har tillgång till samma uppgifter och slipper därmed skicka uppfterna fram och tillbaka.
Ha en fortsatt fin dag!
Mita
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.