Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej,Till såna här upplägg så är det väldigt bra att ta hjälp av sakkunniga för att inte missa något, men här kommer några tips.1. Starta Holdingbolaget2. Starta det nya bolaget med Holdingbolaget som 100 % ägare3. Överlåtelse av ditt nuvarande AB till Holdingbolaget.När det gäller punkt 3 så gissar jag att det är viktigt med ordentliga avtal. När det gäller köpeskillingen för aktierna så är det viktigt att ha koll på hur din K10:a ser ut.Så; mitt förslag är att du kontaktar en revisor som hjälper dig med upplägget.Lycka till!//Carina
Hej!Tack så mycket för hjälpen!MvhAnna
Hej! Nu har jag testat att skapa nytt företag i eEkonomi (aktiebolag) och ett nytt företag i Administration (också aktiebolag och kontoplan Bas2019). När jag snabbt skummar igenom så är kontoplanerna samma med skillnaden att Visma Administration inte skriver ut Ackumulerat på alla konton utan det står Ack. exempelvis konto 1018. För att felsöka skulle jag antingen behöva några exempel på konton du inte tycker stämmer eller om du kontaktar mina kollegor på supporten så de kan kika vidare. Det som gör jämförelsen lite lurig är att båda företagen behöver vara helt nyskapade för att det ska gå att jämföra. Visma eEkonomi: Uppdaterar benämningen om du väljer att göra det när du importerar verifikationer. Nya företag hämtar den senaste kontoplanen från Bas. Visma Administration: Uppdaterar benämningen om du väljer att göra det när du importerar verifikationer. Eller om du väljer att uppdatera kontoplanen när du skapar ett nytt år.
Precis.Om du tar ut en resultatrapport för 2020 så kommer du ha din totala fakturering på 3041, men den totala intäkten för perioden kommer att vara reducerad med beloppet som är på 3049
Awesome