Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Jocke - JP Ekonomiservice
VISMA CERTIFIERAD BYRÅ

Ändra valuta bildunderlag

Hur ändrar man valutan på inlästa PDF filer direkt från datorn som fått fel valuta, dessa två är inte USD utan SEK.

 

Skärmavbild 2022-06-27 kl. 13.49.27.png

// Jocke - JP Ekonomiservice
12 SVAR 12
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Jocke!

När underlaget är inläst så går det inte att ändra så testa att radera bildunderlaget och ladda in det igen. Är det samma fel?

I så fall behöver du ringa till oss så felsöker vi vidare.

 

//Tinna

 

Blir tyvärr samma fel, dock inte med det dokumentet utan ett annat som den tidigare känt av att det vart SEK

// Jocke - JP Ekonomiservice

Hej Jocke!

Fick precis information om att en kollega till mig tar kontakt med dig via mejl istället. 

 

//Tinna

Jag råkar ut för samma sak att den läser in PDF filen och ger den EUR istället för SEK

 

mvh Gunilla

Jag har ett annat problem med PDF filer. Vissa inlästa PDF fakturor hamnar under "kvitto" i stället för "Leverantörsfakturor" med problemet att om man inte är uppmärksam ( att ändra under pennan) så blir rutan "skicka inte till bank" automatiskt ifylld, med allt som detta ställer till med om man sitter på bankkoppling.

Hej Gunilla!

 

Tack för att du hörde av dig.

Tyvärr är det svårt att lösa ärenden av denna karaktär via forumet och jag vill därför be dig att du tar kontakt med mina kunniga kollegor på supporten så hjälper vi dig vidare i den kanalen istället.

 

Trevlig helg!

/Tinne

Jocke - JP Ekonomiservice
VISMA CERTIFIERAD BYRÅ

Fortfarande fel i detta, den tar USD i stället för SEK trots att det står SEK på underlaget...Skärmavbild 2022-08-19 kl. 11.14.41.pngSkärmavbild 2022-08-19 kl. 11.20.36.png

// Jocke - JP Ekonomiservice

Hej Jocke!

 

Vi skulle behöva kika på detta tillsammans med dig för att kunna tyda exakt vad som kan ha blivit fel med underlaget.
Gör så att du tar kontakt med våra duktiga kollegor på supporten så ska vi hjälpa dig i fortsatt felsökning där.

 

/Tinne

Finns redan era ärende tillbaka i tiden, 00060869

// Jocke - JP Ekonomiservice

Hej Jocke!

Jag fick precis information om att en kollega kommer att ta kontakt med dig direkt så håll utkik i mejlkorgen. 

 

//Tinna

Mikeyman
MEDLEM

Jag har precis samma problem. På kvittot står det kr och inläsningen blir DKK. Skall jag kontakta suport varje gång kr tolkas som DKK blir det väldigt omständigt.

Hej @Mikeyman!

 

Programmet läser av informationen som finns på bilden, om underlaget innehåller olika typer av information som kan tolkas som exempelvis en annan valuta eller land så kan programmet helt enkelt läsa in fel. Tolkningen är tyvärr inte helt felfri i sin avläsning och kan därför generera avvikelser. I ditt fall kan det alltså handla om att programmet har tolkat någon del av underlaget som DKK istället för SEK.

 

Har du några följdfrågor eller funderingar kring detta så är du alltid välkommen att höra av dig.

Önskar dig en fin eftermiddag!

/Tinne